Gå til innhold

Hjelp om ET på felger..

Ranger emnet

Rayen

Anbefalte innlegg

heio..eg har kjøpt 17" felger til min 190e og den suber litt foran bare ved små humper..

lurte på angående ET..eg har fått vite at eg må ha ET 35 på mercedes 190 ved 17 toms felger..

inni min felg står det ET 8/6 kan noen si meg ka det vil si?..eller ka det tilsvarer..

haster...takker masse for alle innlegg!

BMW 523i 96mod.

Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder

Det er Tysker som gjelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om felgen din har innpess på 8 vil det si at felgen bygger 27mm lenger ut en en felg med et 35.. om bredden på felgen er den samme da riktignok.. Om det da subber i hjulbuen kan vel dette være problemet..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si jeg har vært borti det før, men dersom ET er oppgitt i tommer, er 8/6" ganske nøyaktig 33,87 millimeter. Det høres litt bedre ut.

- ET er en ting, men man må samtidig huske på felgbredden, 7" brede felger bygger mer enn 5" brede felger...

- og så må du ha gode støtdempere. Er demperne slitt (eller bilen senket for mye) vil du kunne få problemer med subbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svarene...eg har kun fjærer og ikke demperen så bilen er egentlig ikke stiv nok..men har funnet ut om eg slipper vbekk litt av hjulbuen akkurat der framfangeren starter så tror eg at eg har løst problemet no..takker så mye for svarene=)

BMW 523i 96mod.

Mercedes 190E 92mod.--> (Solgt)Bilder

Det er Tysker som gjelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider