Gå til innhold

Mulig problemer med alarm/sentrallås

Ranger emnet

SnuRRe

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte kanskje noen glupe hoder her på forumet har et godt svar på et par spørsmål ;)

Har en Golf IV 98" Highline.

Here we go...

Har tidligere hatt problemer med at alarmen til stadighet har blitt utløst, da gjerne natterstid(typisk nok).

Bilen har vært på service(Møller mener jeg å huske) flere ganger uten at dette har løst seg.

Bakluke-låsen ble byttet da denne var kortslutta på et vis, antaglig fra spylervæske da det er lekkasje i viskermotoren.

Flere ting ble prøvd, og siste gangen ble hele styringsenheten til alarmen byttet. Samtidig gav vi dem beskjed om å koble ut hele alarmen for var igrunn ganske dritt lei.

Dette er nå godt over et halvt år sida.

For et par uker sida kobla jeg til alarmen igjen for å prøve, og den har faktisk ikke blitt utløst foreløpig. Det hjalp sansynligvis å bytte styringsenheten...?

Men spørsmålet mitt er da:

Når jeg låser bilen med fjernkontrollen blinker blinklysa noen ganger, og noen ganger ikke. Noen som har vært borti dette før?

Kan det være dårlig/defekte dørlåser eller liknende som forårsaker dette?

Dette skjer også når en av dørene står åpne naturlig nok.

Litt redd for at alarmen plutslig skal begynne å gå igjen.

Noen tips?

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg hadde også store problem at alarmen går av om natta. (Sinte naboer) Møller sjekka hva som utløste alarmen sist gong og de var en microbryter i høgre bakdør. etter dem skifta den har ikkje hatt noen problem. Verkstad klarer å finne mange feil med feilsøking verktøyet men det koster peng. Hadde også problem med en audi at alle døren låser seg når vi lukket bagasjelokket og de var brudd i ledningene som går til lokket. kanskje det er en spesiell dør? prøv å låse bilen manuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okay. Takk for svar:)

Hvor mye kosta det å bytte en sånn microbryter?

Evt hvor mye det kosta å få sjekka for feil osv.

Går vel kanskje ann å sjekke sånt om man får lånt vagcom.

Jeg får se an da. Nå har jo ikke alarmen gått foreløpig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microbryteran ligger i dørlåsen, så du må bytte dørlåsen. kosta 1700kr for bryteren, totalt 3100kr med arbeid.

okay, takk for det :)

Da har jeg en viss snøring tilfelle noe skulle skje.

Er vel antagligvis no dørbrytere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider