Gå til innhold

Problem med Omegaen

Ranger emnet


MariusB

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Har et lite problem med Omegaen. Når bilen blir sånn passe varm så fjusker den noen ganger. Turtallet detter plutselig, den går ikke på tomgang. Turtallet ligger på 500 så kan bilen plutselig stoppe, og når jeg kjører så rykker å napper den sånn av og til. Dette skjer ikke når jeg får bilen i 5 gir når jeg ligger på 2500 rpm, motorlampen i bilen blinker nå dette skjer (den med en motor på). Jeg har skiftet ut tomgangsregulatoren men var ikke det som var feilen. Noen som vet hva det kan være ? Noen som har hatt samme problemet ?

MVH Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg tipper det er elektriske feil. Jeg ville byttet MOP føleren, for den er koplet til mye av det elektriske, slik som hvor langt inn du trår gasspedalen osv. På noen biler er den tilkoplet girkassen og hvis MOP føleren er gåen kan det hende at det er derfor den kun funker i 5. gir. Hvis ikke ville jeg gått for vakummåleren eller egr-måleren... det kan være så mye rart. Må bare prøve deg fram. Uansett så bør du høre med et opel verksted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg kjøpte en omega 2.5 for en stund siden som fjusket en del, noe den gjorde fra før jeg kjøpte den, og etter litt undersøkelse ble det funnet ut at det var tenningstidspunktføleren som var defekt. Symptomene var de samme som du nevner. Fortsatte å kjøre med den som den var og den ble bare verre og verre, måtte gire ned og dra opp turtallet støtt og stadig. Skiftet den og nå går den jevnt.

Kan være kinkig å påvise denne feilen, har et inntrykk av at mange diagnosesystemer ikke får info fra denne.

2010 Skoda Superb Greenline

1996 Opel Omega 2.5CD Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår