Gå til innhold

turbo på vr6

Ranger emnet


eystein

Anbefalte innlegg

Uten å skifte toppakning så kan du lade 0.7 bar.

Med toppakning så kan du senke kompresjonen til 8.5:1. Da kan du lade max 1.4bar. Er mange eksempler på akkurat det. Dette forutsetter at motoren får nok bensin. 1-1.2bar og du er safe.

Over 0.7 bar, så må du ha ei extra bensinpumpe, og intercooler anbeales. Intercooler anbefales egentlig uansett.

Å kjøpe en oppgraderings diff til girkassa de er en selvfølge.

 

Her et eksempel fra en orginal VR6 motor med 1.4 bar.

Bosch 440cc dyser, 8.5:1 i kompresjon, 95mm luftmengdemåler hus og chip fra C2. Bruker altså orginal hjerne.

 

 

 

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at du har den gamle "obd1" VR6 motoren, så da kan du ikke ha et slikt oppsett jeg sa over.

Men du kan ha et mindre oppsett med orginalt luftmengde måler hus, og fortsatt lade rundt 1bar. Du burde se rundt 300 hk målt ut på hjula med et slikt oppsett.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår