Gå til innhold

Skade på bil i Maskinvask?

Ranger emnet

Burny

Anbefalte innlegg

Vasket min Golf i Maskinvask på statoil igår kveld.

Og når den var ferdig så forskjemen ut som på bildene under, bøyd utover.

De pinnene som underspyler bilen hekta seg fast i skjermen, og bøyde den.

Fly forbanna går jeg inn og snakker med han i kassa. Han sa at det bare var en bil, og at man vasket bilen i maskina på eget ansvar. Han sa også at bilen min var jo ikke noe lavere enn vanlige biler, så kan jo ikke ha vært maskina!

Dro han med bort og ba han putte fingeren imellom hjulet og skjermen, det gikk ikke. Sa at bilen var senka mellom 8-9cm fra orginalt, og står ingenting om og ikke ha senka biler i maskina utafor.

Sendte fatter´n opp der istad han fikk avtalt et møte med sjefen der hvor jeg skal vise bilen på torsdag.

Spørsmålet er, kan jeg kreve og få fiksa dette? Kommer jeg noen vei med og anmelde det hvis de nekter skyld?

Bilder:

Foto0087.jpg

Foto0088.jpg

Foto0090.jpg

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var da utrolig rart at den tok bilen din da, ettersom der går igjennom utallig mange biler der om dagen, men iallefall så er det filmovervåking der hele tiden, så om du vet selv at du ikke stod 90 grader feil inni der så skal det være null problem å få dette erstattet :)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal bensinstasjonen erstatte de påførte skadene. Anmeld saken! Gå evt. retslige veier hvis de fortsatt ikke erstatter etter møte med sjefen. Hvilken stasjon var dette?

Ja, er villig til og gå langt for dette. Ikke at skaden er såå jævla stor, men prinsipp. Og at han nærmest lo av meg og sa det bare var en bil.

Var Gamle Statoil i Vestby.

var da utrolig rart at den tok bilen din da, ettersom der går igjennom utallig mange biler der om dagen, men iallefall så er det filmovervåking der hele tiden, så om du vet selv at du ikke stod 90 grader feil inni der så skal det være null problem å få dette erstattet :)

Bilen sto riktig.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaske maskina starta ikkje står du feilplassert

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig rutine på shell ved slike saker var å sjekke mellom videotape, og så gå til ett nøytralt selskap, altså NAF f.eks, det var sånn de gjorde det her i byen hvertfall, så skulle de se om skadene kunne komme i fra maskina om det var tvil på videotapen..

Var litt i tvil etter en sverigetur da jeg vaska bilen, hadde fått mange småriper på taket, som gikk hver sin vei på midten, tenkte kanskje de var fra børster ellernoe, men viste seg nok å være fra en kompis eller 2 som la et par brett med cola oppå taket, og dro de sidelengs vekk når de skulle løfte de :p Så fikk hørt med sjefen på shell og kikka mellom det.

SYKT at de kan si at du vasker bilen på eget ansvar, bilvask er jo også ganske dyrt spør du meg, om du tar maskinvask. Dårlig av statoil!

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader på ettermontert utstyr dekkes ikke, det har vært oppe før. Men det er vel ikke ettermontert? Er vel strengt tatt senkinga som er grunnen til at det ble ødelagt, den er ettermontert. Kan bli vanskelig, men jeg håper virkelig at du får dekket dette ;)

Lykke til, hold oss oppdatert ;)

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bryr seg om bilen bør man vel kanskje styre unna maskinvask. Men det er irrelevant for skaden din bil er blitt påført. Jeg synes det er rart at de ikke har en liste over hva som ikke skal kjøres inn i maskinen. Det er også rart at de ikke har oppgitt minimumshøyde, maksimumsbredde og maksimumshøyde på kjøretøyet. Hadde jeg eid en bensinstasjon med vaskemaskin hadde jeg gjort det, for jeg synes ikke det er stasjonens ansvar å kontrollere hver enkelt bil som skal gjennom maskinen. Folk har så mye rart montert på bilene sine at det ansvaret ville jeg ikke tatt.

Står det ingenting om minimum bakkeklaring eller senkede biler i infoen om hva som kan kjøres inn i maskinen ser jeg ingen grunn til at stasjonen skal kunne nekte deg erstatning.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider