Gå til innhold

innsprut til 383

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Forgasser er sikkert trivelig men fa.. så vanskelig å justere, jeg vet ikke hva som skjer og jeg er lei av å skru ut tennplugger hele tiden. Får ikke forgasseren å fungere maximalt og jeg synes nokk gasresponsen er ...slapp.

Leter nå etter et fornuftig innsprut.

Motoren er en 383 som på benken gav 440Hp. Her sett på holley:s Stelth Ram med 30 PPH Injectors, men man kunde kanskje ha bygget noe TBI aktig med Mega Squirt.

Skall til US i sommer så det er mulig å handle billig....

Har noen noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgasser er sikkert trivelig men fa.. så vanskelig å justere, jeg vet ikke hva som skjer og jeg er lei av å skru ut tennplugger hele tiden. Får ikke forgasseren å fungere maximalt og jeg synes nokk gasresponsen er ...slapp.

Leter nå etter et fornuftig innsprut.

Motoren er en 383 som på benken gav 440Hp. Her sett på holley:s Stelth Ram med 30 PPH Injectors, men man kunde kanskje ha bygget noe TBI aktig med Mega Squirt.

Skall til US i sommer så det er mulig å handle billig....

Har noen noen gode råd?

Jeg har 350 TPI med Electromotive datasprut. Funker bra det!

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert trivelig med et tpi sprut fra: http://www.creativefuelinjection.se

Men, det er vanskelig og dyrt å programere selv . Man må avtale med han som leverer for mapping. Så hvis man ønsker en liten forandring så antar jeg at man må betale et nytt eprom, avtale ny tid.....

Jeg vill nokk hellder ha et system jeg kan gjøre justeringer (les rote) selv, som foreksempel Stelth Ram fra holley.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 350 TPI med Haltech F9 datasprut. Funker bra det og koster ikke skjorta.

Kjøpte et billig innsug uten hjerne og fordeler. Betalte 3000,- for det siden det ikke var komplett. Passet rett på min gamle -77 blokk.

Så lenge du ikke skal overlade så funker det helt greit med en "Fuel-Only" styring, dvs. den styrer kun bensin og ikke tenning. Disse får du som regel kjøpt billig brukt, da de er litt upopulære siden de ikke takler overlading. Og bonusen er at alle kontakter på Haltech sin kabelmatte passer rett på alle GM sensorene uten overganger.

Sjekk med KRB-Trading i Drammen om han har noen brukte F9 eller F10 styringer.

Det er billigere å enklere å mappe når du slipper tenningsdelen + at du kan bruke standard eller modifisert HEI fordeler, som er billig og rimelig driftsikkert...

Har kjørt med dette i 6 år uten problemer, selv om det bare har blitt 15000 km totalt :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med program når du kjøper Haltech. Du trenger bare en PC med Serie port evnt. USB til Serie adapter..

Programvare kan også lastes ned fra Haltech.

Det går greit å mappe til 95%, men for helt optimal tuning bør du på rullende landevei hos f.eks AutoConsult hvis du bor på Østlandet. Skal dit med min nå på våren:)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider