Gå til innhold

Bilstereo til familiebilen..

Ranger emnet

Axis91

Anbefalte innlegg

Takker for alle kommentarer og tilbakemeldinger jeg har fått!

I stedet for å starte en ny tråd, fortsetter jeg like godt på denne:

Ting har skjedd siden sist det var liv i denne tråden.. For tiden er monoblokka på reparasjon, og jeg benytter derfor muligheten til å prøve meg på noe lett modifisering av basskassa! Hadde tenkt å rive skilleveggen i midten, slik at de to nåværende portene blir til en stor port. Skal tunes ned til rundt 34Hz, og en frontbaffel til skal settes på. Sliter litt med resonansproblemer, så det blir vel noe avstiving i tillegg. Jeg ser hva jeg får til.. Hvis det går rett på ræv, blir det nok helt ny kasse på meg istedet!:m'm:

Hvordan høres det ut? Blir dette alt for omfattende, eller går det an å gjennomføre uten alt for store problemer?

Mvh

Sigurd Damman

Bilstereo til familiebilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Kassen blir mindre stiv når du fjerner skille veggen, så d er en absolutt fordel og stive av kassa godt. i tillegg til å dempe kassa innvendig.. stiva av mi kasse veldig godt å merka en klar forbedring.. Ny front baffel kan og funke fint, mer hvor mye det er nødvendig etter god avstivning av kasse veit jeg ikke.. Hvor mange mm plater er kassen laget av? Er det mdf??

Ride it or hide it... 15sec car..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassen blir mindre stiv når du fjerner skille veggen, så d er en absolutt fordel og stive av kassa godt. i tillegg til å dempe kassa innvendig.. stiva av mi kasse veldig godt å merka en klar forbedring.. Ny front baffel kan og funke fint, mer hvor mye det er nødvendig etter god avstivning av kasse veit jeg ikke.. Hvor mange mm plater er kassen laget av? Er det mdf??

-Hvordan i allverden kom denne tråden seg til bilstereodelen av forumet???-

Nå tror jeg ikke at jeg vil gjøre noe mer med den kassa:) Den er og blir feildesignet i utgangspunktet. Den går nok ut av bilen om ikke så lenge. Har lyst til å prøve med noe nytt.;)

Mvh

Sigurd Damman

Bilstereo til familiebilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider