Gå til innhold

8x18 Comp.MO Rota meg vekk i inpressjungelen.

Ranger emnet

0milt

Anbefalte innlegg

Jajaja. Jeg veit at det fins maange tråder på dette, men blei ikke helt klok av de.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=100476&highlight=inpress

Det var vel den beste jeg fant.

Men håper at noen kan svare på dette, og vite det, ikke bare "synse, tro og mene". hehe.

Skal som tittelen sier ha 8x18MO.

Jeg vil ha alle 4 felga like, og få de så langt ut til skjermkanten som mulig, uten at det krever noen stor operasjon.

Hva burde jeg da kjøpe?

Ettersom jeg har fortstått er 23 det optimale for å få felgen helt ut framme? Og da må jeg nesten ha spacers bak?

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, har kuka som et helvete med spacere i helga, fikk det endelig i sammen i dag, etter modifisering av bolter, og masse knot og justeringer...

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk disse to for å finne ut hva som passer best :

http://www.mocomp.se/produkter/compomotive/pages/11.htm

http://www.mocomp.se/produkter/pris/listor/Compmotive/COMP_SPEC_SHEET.pdf

innpress måles slik :

G - F/2 = ET

G = Anleggsflate til innerste punkt inkludert klaring

F = Hele felgbredden

ET = innpress

fra annleggslate til hjulhus inne (husk å bergene litt klaring) MINUS felgbredde delt på 2 = ET

ALLE MÅL I MILIMETER!!!!

fra anleggsflate mener jeg, fra skive og inn mot demper innfesting/hjulhus/fjærbein etc..

i forhold til "dybde" på felg, husk også at det har mye å si hvor langt det er fra eikene på felgen mot annleggsflate....

ble riktig iallefall når jeg måla på bilen min...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider