Kastel Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Fikk en motor b230f å skal ha den ned i bilen min for a motoren min gjikk til dunders.. Har ikke resten av leddninsnette å hjernene så jeg holder på å bygge den om til gasser. Har laga til bensinpumpen i blokken Har byttet fordeler Men så såg jeg på b230f toppen der var noen hull som mangler der med innsugsiden som var på b230a toppen , 2 store hull at med termostathuset å eit mot torpedoveggen.Litt vanskli å forklare uten bilder ,men håper dere sjønner:P Spm er om kan jeg bare ignorere dei 2 hulla å sette på a innsuget på f motoren ? Alså hullene er støpt igjen på F toppen men ikke på A toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Om det er di jeg tror du mener, altså, hulla som er på hver side av innsuget? di kan du bare overse. er vel for å varme innsuget det. Ellers så er det vel ikke noe problem å ta drillen og borre opp di hullene? eller bare ta toppen fra B230A Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 jepp det stemmer:) Toppen fra a motoren må planast så det er ikke vits:P men regner med d går bra å la dei vere igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Ja går bra det. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 i den toppen fra f motoren, er hullene bare tettet med små lokk? jeg regner med det, de er ganske enkle og borre og banke ut. vis du får til det så er ikke det så dumt for da blir det bedre om vinteren. vis ikke kan det ise i forgasseren og du får trøbbel. lykke til Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 ja viste seg at der skal vere en vakumgreie i toppen der med å der var ikke hull til den på f motoren så nå veit jeg ikke om det er verdt å sett inn motoren. den vakumgreia var står under innsuge i toppen har 2 utganger for slangene å den var ikke på 230f motoren:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 hmm.. eneste vacuumet som kan være i toppen er jo i innsugskanalene. så da kan du jo bare ta å sette inn en nippel i innsuget og ta vacuum derfifra. men det kan ikke være noen vannslanger som går til gasser for å varme den opp da? vet åssen nipler du mener, men har ikke brukt dem når jeg kjørte med A motor. og ikke vet jeg hva di er til heller. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Bare å plugge. Eneste "vakumgreie" som du trenger på a-motoren er til fordeleren. Vannkanalene fra topen til innsuget kan være lurt å borre ut. De er der for at innsuget skal bli varmt, siden kald bensin fordamper heller dårlig. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 mener den som er i toppen skudd inn vedsiden av tempratur føleren eller hva det er. Så jeg trenger kun vakum slange til fordeleren egentlig? Har ikke lyst å begynne å bore uten jeg er 100% sikkert det gå å at ikke hele greie er støpt igjen.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Foresten det ringte en kar somjeg kjenne å spurte om jeg ville bytte f motoren min mot en a motor:S Regner med f motoren er noen kroner mer verdt. men er der noe forsjell på effekt å sånt på a å f motorer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Foresten det ringte en kar somjeg kjenne å spurte om jeg ville bytte f motoren min mot en a motor:S Regner med f motoren er noen kroner mer verdt. men er der noe forsjell på effekt å sånt på a å f motorer? Kjøpe hele motoren med alt? ledningsnett osv? elr har du lyst å selge det til meg? =) Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 mener den som er i toppen skudd inn vedsiden av tempratur føleren eller hva det er. Hvis det er en plugg som det går to vakumslanger i, ene opp til forgasseren og andre til egr ventilen. Denne trenger du ikke, er bare å plugge slangen i forgasseren. Det sitter ogås trolig ett rør på innsuget som kommer nedenifra og opp. Dette hører også til egr systemet, og du kan fjerne det og sette inn en bolt i passende størrelse i stedet. Har ikke lyst å begynne å bore uten jeg er 100% sikkert det gå å at ikke hele greie er støpt igjen.. :) Er jo aluminium, så det er ganske kurant å borre i. Dobbeltsjekk at hullene du snakker om stemmer overens med vannkanalene i innsuget. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Kjøpe hele motoren med alt? ledningsnett osv? elr har du lyst å selge det til meg? =) Har ikke hentet alle delene som følgte me motoren enda så er ikke sikker på hva som er der men godt mulig at jeg selger ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Hvis det er en plugg som det går to vakumslanger i, ene opp til forgasseren og andre til egr ventilen. Denne trenger du ikke, er bare å plugge slangen i forgasseren. Det sitter ogås trolig ett rør på innsuget som kommer nedenifra og opp. Dette hører også til egr systemet, og du kan fjerne det og sette inn en bolt i passende størrelse i stedet. Er jo aluminium, så det er ganske kurant å borre i. Dobbeltsjekk at hullene du snakker om stemmer overens med vannkanalene i innsuget. Skal stikke å sjekke litt nå kansje bare bore hullet eine hullet var vist plugget igjen med en bolt. Ja det er den vakumm greia du snakker om til egr men der var ikke egr på nye motoren min mener jeg å huske skal sta å sjekke nå:) men er det b230f motoren noe sprekere en b230a motoren selv om jeg bygger fen over til gasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Vart mye mas dette her :P men den svinghjulsføleren som er festet til blokka mellom girkassa trenger jeg vel ikke siden jeg skal ha forgasser på den ikke sant? å så sette på svinghjulet fra a motoren går vel oxo fint? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.