coleman Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Jeg har en A4 TQ 98mod. Noen som vet hvor mye effektive hester og Nm en "SUperchips" leverer, og hvor høyt ladetrykk den leverer. Jeg har 2.5" exos ifra kat. og kjøpte bilen med "superchips" chip i bilen. Syns den presterer dårlig og tipper det kan neppe være mye over 190hester i bilen. Jeg har vært i kontakt med TS-racing som skal gi meg 215 hester og 340nm med den exosen og filteret jeg har idag. Noen som synes jeg burde gå for programbytte?:):) :) Siter Yeah Buddie! Lightweight! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 OK, nå har jeg ingen personlig erfaring med å teste det ene mot det andre. Men, etter hva jeg oppfatter det som er Superchips et merke som har vært et forholdsvis moderat tuning merke opp igjennom tidene. De har litt fartstid, så ingenting å utsette på det. Jeg tror TS racing nok stiller litt sterkere da Tommy representerer Hohenester Sport. Dette er et tysk tuningfirma som i all hovedsak trimmer VAG produkter og Porsche. Vet det er mange i VACN som er veldig fornøyd med hva han leverer. Når det først er sagt, så virker det som at du og desverre er en av de som ser seg litt blind på maxtall og ikke effektiv forbedring. Etter hva jeg vet er det mye som skal til for at man tryller ut så ekstremt mye hestekrefter på orignal KKK K03 turbo som det enkelte påstår. Eks: 1.8T 150hk med chip blir 198hk. Dette KAN ha vært oppnådd i en heldig konstruksjonsløsning fra VAG der man gir motoren et map som faktisk yter mye. Men sett at parametrene er mer normale for gjennomsnittsmotoren, og man har 180~190hk. Det samme vil gjelde for chip og eksos. Jeg kan aldri se for meg at dette gir reelle 215hk. At det har noe å si for respons og en LITEN effektøkning sier jeg ingenting på. Poenget mitt er; ikke se deg for blind på de oppgitte tallene, da de kan være makstall fra en solskinnsdag. Fokuser på hva produktene faktisk leverer i sin helhet (hvordan man har lagt opp hk oh momentkurvene). Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coleman Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 har bestemt meg for å sende inn styrenheten til autopower. Der skal en stage 2 chip fra bsr monteres! Tror det blir bra!;) Siter Yeah Buddie! Lightweight! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 har orginal 1,8TS og der er det 180hk orginalt.. syns kansje det er litt mye å legge ut for å få ca 15 hk mer om det koster 6000.- Siter Audi A4 1,8TS 98 mod. X audi 80s 1,8 88 mod X audi 80 1,8 82 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 har orginal 1,8TS og der er det 180hk orginalt.. syns kansje det er litt mye å legge ut for å få ca 15 hk mer om det koster 6000.- Det er jeg veldig enig i :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coleman Skrevet April 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 hvis du er VW-audi medlem koster en slik chip 5500kr ca. og hvis du har en org 180hester har du en KKK K03S turbo og da får du nok mere effekt enn jeg får på min 150hester. ;):) Siter Yeah Buddie! Lightweight! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coleman Skrevet April 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 har orginal 1,8TS og der er det 180hk orginalt.. syns kansje det er litt mye å legge ut for å få ca 15 hk mer om det koster 6000.- du får nok mer enn 15 hester mere 30+ vi jeg tro og et myye større dreiemoment;) tror nok du kommer til å syns d e verdt det;) Siter Yeah Buddie! Lightweight! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Her frykter jeg det er folk som tror K03S gir deg 20hk ekstra bare på dette. Har bilen gunstigere løsninger på ladeluftkjølere og slikt, ja DA kan det nok gi forskjeller. Men det er ikke i K03 kontra K03S .. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 har orginal 1,8TS og der er det 180hk orginalt.. syns kansje det er litt mye å legge ut for å få ca 15 hk mer om det koster 6000.- i følge ts-racing får du 222 hk i den motoren kun med chip. billige hestekrefter det Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 I følge delekatalogen så har A4 1.8T 150hk og 1.8TS 180hk samme turboaggregat. Hvorfor tunere oppgir forskjellige tall på disse kan jeg ikke redegjøre for, men dette er hva det offisielle deleprogrammet til Audi sier hvertfall. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg