Gå til innhold

SUPERCHIPS Vs TSRACING

Ranger emnet

coleman

Anbefalte innlegg

Jeg har en A4 TQ 98mod.

Noen som vet hvor mye effektive hester og Nm en "SUperchips" leverer, og hvor høyt ladetrykk den leverer. Jeg har 2.5" exos ifra kat. og kjøpte bilen med "superchips" chip i bilen. Syns den presterer dårlig og tipper det kan neppe være mye over 190hester i bilen. Jeg har vært i kontakt med TS-racing som skal gi meg 215 hester og 340nm med den exosen og filteret jeg har idag. Noen som synes jeg burde gå for programbytte?:):) :)

Yeah Buddie! Lightweight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå har jeg ingen personlig erfaring med å teste det ene mot det andre. Men, etter hva jeg oppfatter det som er Superchips et merke som har vært et forholdsvis moderat tuning merke opp igjennom tidene. De har litt fartstid, så ingenting å utsette på det.

Jeg tror TS racing nok stiller litt sterkere da Tommy representerer Hohenester Sport. Dette er et tysk tuningfirma som i all hovedsak trimmer VAG produkter og Porsche. Vet det er mange i VACN som er veldig fornøyd med hva han leverer.

Når det først er sagt, så virker det som at du og desverre er en av de som ser seg litt blind på maxtall og ikke effektiv forbedring. Etter hva jeg vet er det mye som skal til for at man tryller ut så ekstremt mye hestekrefter på orignal KKK K03 turbo som det enkelte påstår.

Eks: 1.8T 150hk med chip blir 198hk. Dette KAN ha vært oppnådd i en heldig konstruksjonsløsning fra VAG der man gir motoren et map som faktisk yter mye. Men sett at parametrene er mer normale for gjennomsnittsmotoren, og man har 180~190hk. Det samme vil gjelde for chip og eksos. Jeg kan aldri se for meg at dette gir reelle 215hk. At det har noe å si for respons og en LITEN effektøkning sier jeg ingenting på.

Poenget mitt er; ikke se deg for blind på de oppgitte tallene, da de kan være makstall fra en solskinnsdag. Fokuser på hva produktene faktisk leverer i sin helhet (hvordan man har lagt opp hk oh momentkurvene).

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har orginal 1,8TS og der er det 180hk orginalt..

syns kansje det er litt mye å legge ut for å få ca 15 hk mer om det koster 6000.-

du får nok mer enn 15 hester mere 30+ vi jeg tro og et myye større dreiemoment;) tror nok du kommer til å syns d e verdt det;)

Yeah Buddie! Lightweight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider