Gå til innhold

Koblingsskjema til 760

Ranger emnet

Knett

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer datasprut til min Volvo T5 i 760. Men må få tak i koblingsskjema til ledningsnettet på motoren og ledningsnettet i motorrommet. På Volvo her i harstad skulle de ha 740kr + mva fordi de regner med det tar ca en times tid å finne fram og ta kopi...

Eventuellt noen som anbefaler datasprut til denne motoren?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo nærmest å rane deg...

Jeg kjøpte kopi av servicemanualen på det elektriske anlegget til min -88 780 på Volvo i Tønsberg og betalte 200,- for den.

Den tok jo for seg alt det elektriske i tillegg til koblingsskjema. Tror den er på 40 sider...

Bestill den via Volvo Norge hvis de ikke gidder å hjelpe deg.

Det hjelper å ha delenummeret på manualen. Hvis du ikke har noe imot engelsk kan du finne delenummerene her: https://volvotechinfo.com/index.cfm

Hvis du har adresse i USA er det fritt fram å kjøpe alt du trenger av original service info.. Det var dette jeg sa til Volvo før de gadd å hjelpe meg.. :)

Lykke til..

Hvilken modell er 760'n din. Kan jo eventuelt ta noen kopier av min manual, da 760 og 780 deler det meste utenom kaross..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo nærmest å rane deg...

Jeg kjøpte kopi av servicemanualen på det elektriske anlegget til min -88 780 på Volvo i Tønsberg og betalte 200,- for den.

Den tok jo for seg alt det elektriske i tillegg til koblingsskjema. Tror den er på 40 sider...

Bestill den via Volvo Norge hvis de ikke gidder å hjelpe deg.

Det hjelper å ha delenummeret på manualen. Hvis du ikke har noe imot engelsk kan du finne delenummerene her: https://volvotechinfo.com/index.cfm

Hvis du har adresse i USA er det fritt fram å kjøpe alt du trenger av original service info.. Det var dette jeg sa til Volvo før de gadd å hjelpe meg.. :)

Lykke til..

Hvilken modell er 760'n din. Kan jo eventuelt ta noen kopier av min manual, da 760 og 780 deler det meste utenom kaross..

Det er en Volvo 760 TIC 1984mod.. Jeg skal sjekke ut linken...

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Nå står det faktisk i brukermanualen til 740TIC at du får kjøpt komplette servicebøker til din bil hos Volvo selv.

Men ikke alle er like serviceminded. Bruttern og jeg var innom Bilia Hamar etter et støtdemperhylsemutterverktøy. "Nei, vi selger ikke verktøy!" svarte de kjapt. Vet ikke i dag, men før hadde de da egne artikkelnumre på alskens verktøy nevnt i reparasjonsbøkene fra Volvo.. :confused:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haynes har dette :) (I allefall min til 240) Koster ikke mye og får med det meste du trenger og vite pluss en del som du ikke har bruk for. Hehe ;) i allefall MYE mer enn du får for 740 kr hos den idiotiske volvo-forhandleren din =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider