Gå til innhold

Noen som så "Ekstrem bilforvandling" på God Morgen Norge?

Ranger emnet

Tandis1

Anbefalte innlegg

Mulig at de hadde et skikkelig tidpress eller noe, men der er det mye feil info og andre ting som burde ha vært gjort mener jeg.

- Stod i sola, men det sa de at man ikke skal gjøre da.

- Spyle ikke nærmere enn 20 cm med høytrykks spyler, må ha vært mye nærmere det der. (kan ha vært en svak høytrykkspyler)

- Starter og vaske nede ved døra.

- Bruker 1 bøtte uten noe form for Grit Guard eller noe.

- De sier man ikke får polèrt vekk skjolder, det går da helt fint.

- Påføringa av polèrmiddel var jo bare og dra utvoer noe, jobba ikke noe med det. (kan virke som det var en form for quik wax)

- Tørket polishen rett av igjen, mulig dette var håndpolish som ikke skal tørke men... (kan virke som det var en form for quik wax)

- Skal vel være mulig og bli kvitt de fleste riper hvis de ikke går gjennom klarlakken.

Men som sagt tror jeg de fikk dårlig tid at det er derfor, men hva synes dere om den?

Var ordentlig vansklig og finne det riktige stedet, men jeg pausa , fant frem 2:53:00 og trykte på play igjen.

Se klippet her (gå frem til 2:53:00 ca):

http://webtv.tv2.no/webtv/?treeId=16&progId=siste&itemId=&displayTreeId=&showArchive=false&referrer=TV2.no

Gjorde om litt, så kan hende det ikke ble fullt så galt, men ikke helt hundre da.. Skylde på at tv2 har det for travelt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var rett og slett skremmende... Dro jo møkka oppover bilsida.. Burde jo heller starta på taket. Vaska vinduene/øverst på døra i det minste, så folk skjønner det. Enig i det du skriver. Og de fleste poléringsmiddel, hvertfall beregnet for håndbruk, skal som regel tørke ei stund ja. Kan jo hende det finnes unntak. Men absolut ikke imponert over noe av det der. Og rubbing kan gjøre underverker på riper. Bare man vet hvordan man skal bruke det. Og det pusseskinnet la jo igjen nesten like mye vann som det var der fra før... Det med spylinga var jo bare latterlig. Han sa jo ALDRI nærmere enn 20cm. Han som spylte var vel aldri lenger unna enn 10cm..? Spylte jo helt innpå bilen/lakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke helt hundre ut det der nei, men dette skulle sikkert gå fort på TV, og hastverk er som sagt lastverk. Uansett gir det jo litt feil info til de som ikke er så SMARTE å lese bilpleie tråden her eller Mitsu klubben:) ;)

Tipper jobben de gjør ellers ikke er slik (håper jeg)

Aner ikke hva det koster å behandle bilen hos de, men mange reklamerer med vask til 150,- og polering 500,- Sier seg selv hva du da ofte får.

Virket som en type Quik Wax de hadde på, i og med at de smørte det over dørhåndtak av plast ol uten at det ble stygt. Om det er tilfelle skal den som regel bare legges på og tas av i samme opprasjon. (ClerKote QuikShine, DuraGloss AquaWax, Pinnacle Crystal mist etc er slike typer hurtig vokser, uten særlig beskyttelse og mest for glansens skyld) Enkelte polisher kan fint legges på og tas av i sola.

Hvor nærme en høytrykks spyler er bilen har vel noe med hvor kraftig den er også. Industrielle maskiner ville jeg vært veeeeeeldig forsiktig med.

Hadde jeg noen gang levert bilen min til en bilpleier, hadde jeg sett om han hadde Meguiars i hyllene først, samt at han hadde jobbet med dette i mer en 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...