Summit Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Skal snart kjøpe nye sommerdekk, trenger derfor tips. Har god rabattavtale hos dekkmann, de selger ihvertfall pirelli og continental. Men mulig jeg kan gjøre noen kupp andre steder også? Gjerne i Trondheim. Siter Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_golfie_ Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 hehe, kan vel da være den første som spør hvorfor 16"? Bilen gjør seg mye bedre med 17" eller 18"... Vianor har jo alltid tilbud;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hosetved Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Hør med Tevo dekk på Heimdal, gode priser og god service. Montering på bilen og alt er inkludert i prisen du får! Siter 2000 GOLF IV GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Summit Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 hehe, kan vel da være den første som spør hvorfor 16"? Bilen gjør seg mye bedre med 17" eller 18"... Vianor har jo alltid tilbud;) Nå brukes bilen forholdsvis mye på grusveier med vaskebrett og ferister, dessuten har jeg allerede 16" alufelger. Har ingen planer om å bruke penger på 17" eller 18" til golfen, det er en bruksbil. Siter Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_golfie_ Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Forstår;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Er jo div. onlineshapper med gode priser.. Gå på google og søk etter dekk, så kommer de opp, alle sammen :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arntsn Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 har 16" på min, orginal Alu-felg, men må ha nye dekk, lure da på om at jeg kan gå mye ned i profil enn det jeg egentlig har? Siter Gammelbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 http://www.dekkonline.com kjøper jeg dekk fra Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 har 16" på min, orginal Alu-felg, men må ha nye dekk, lure da på om at jeg kan gå mye ned i profil enn det jeg egentlig har? Går du ned i profil får du mindre rulleomkrets noe som fører til at bilen ruller litt lenger enn det den gjør med original dekkdim. Skjønner? Bare et eksempel: Med original dekkdim kjører du 15 mil fra A til B. Med lavere profil blir det f. eks. 15,5 mil fra A til B. Anbefaler å beholde den dimensjonen som er original. Men reglene sier at du kan endre dekkdimensjonen med + / - 5%. Her kan du lege deg med forskjellige dimensjoner: http://www.jkarlsen.com/dekk.php Siter 2011 Lancer Sportback 1986 BMW 325 Coupe http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arntsn Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Går du ned i profil får du mindre rulleomkrets noe som fører til at bilen ruller litt lenger enn det den gjør med original dekkdim. Skjønner? Bare et eksempel: Med original dekkdim kjører du 15 mil fra A til B. Med lavere profil blir det f. eks. 15,5 mil fra A til B. Anbefaler å beholde den dimensjonen som er original. Men reglene sier at du kan endre dekkdimensjonen med + / - 5%. Her kan du lege deg med forskjellige dimensjoner: http://www.jkarlsen.com/dekk.php Aha, skjønner va du mener!:) Tenker jeg ska gå for samme profilen på dekkene som er på nå \ orginalt!:) takk for svaret!:) Siter Gammelbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sv3||ing1 Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Går du ned i profil får du mindre rulleomkrets noe som fører til at bilen ruller litt lenger enn det den gjør med original dekkdim. Skjønner? Bare et eksempel: Med original dekkdim kjører du 15 mil fra A til B. Med lavere profil blir det f. eks. 15,5 mil fra A til B. Anbefaler å beholde den dimensjonen som er original. Men reglene sier at du kan endre dekkdimensjonen med + / - 5%. Her kan du lege deg med forskjellige dimensjoner: http://www.jkarlsen.com/dekk.php Nå er vel 15 mil like langt om du har 15" eller 25" da:) Men med ene dimensjonen vil den ha flere omdreininger enn den andre. http://www.dekkonline.com er forresten en kjempebutikk. Prisen som står der er levert på døren inkludert alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Summit Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Nå er vel 15 mil like langt om du har 15" eller 25" da:) Men med ene dimensjonen vil den ha flere omdreininger enn den andre. Derfor vil km telleren gå raskest på bilen med lavest total dekkdiameter. Slik sett er det vel mest lønnsomt å velge store dekk og felger, men spørs nok om kostnaden på dekkbytte overgår "tjente" km på telleren :) Siter Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Summit Skrevet April 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Er det noen dere vet om har gode tilbud på dekk akkurat nå? Skal bare bytte to dekk foreløpig. Er 1190 kr/dekk for 205/55-16" Continental Conti Premium Contact 2 (tror det var de) inkl montering billig? Det var tilbudet jeg fikk hos dekkmann, men mulig jeg får tilsvarende dekk billigere andre steder. Siter Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Summit Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Ble så jeg kjøpte et par billige fortuna dekk hos tevo, ca 600 kr stk, får håpe de holder mål men forventer ikke at det er det ypperste. Siter Min bil: 2001 Golf 4 stasjonsvogn - 1.9 tdi 90 hk - 4 motion - 5 trinns manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg