Gå til innhold

DA klarte jeg det IGJENN!

Ranger emnet

posse

Anbefalte innlegg

Traff en asfalt kant me høyre forhjul.

Bærebru er bøyd bak,så dekket tar anni skjermen i bakkant.

Demper er bøyd bak i nerkant , frem oppe.

Mye arbeid å skifte? Må jeg ta 4-hjulskontroll etterpå?

Rattet er foresten oppned når jeg kjører rett fram!

- 99 Mercedes C180 W202 /// AMG

[x]83 Volvo 245 TIC Team White Project

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med "greit å skifte det"?

Vil ha en beskrivelse om hvilke verktøy og fremgangsmåte! Å med mindre du har gjort det selv kan du bare glemme å poste her da

greit og skifte ja....dust!

virker som det er bærebrua som er skeiv bare etter hva du skriver. og 4-hjuls kontroll er vel ikke aktuellt på en 240. kun en forstillingskontroll. trenger bare vanlig verktøy for og bytte den...vet ikke hva du kaller spesialverktøy jeg.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstillingen kan fint rettes opp på egen hånd:) :

kjør opp på en tre-planke som er breiere enn bredden på bilen,

ta en spray-lakk og spray helt nede ved hjul-kanten (både på innside og utside),

kjør bilen tilbake,

flytt planken en halv rulle-lengde fram,

kjør bilen oppå,

stemmer det ikke så er det bare til å justere :)

Trur det var ca slik naboen min beskrev det for meg :) og hjulstillingen hans blei i allefall helt rett etter dekkmønster å dømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tatt i bruk en LPP (løses på plassen)

det innebærer at du enkelt å greit tar en tråd, ledning ell no lignende, legger deg under bilen el står oppreist under løftebukken, måler foran å bak på forhjulene, å justerer til de blir like lange i begge ender, dette er en helt grei løsning for å ikke slite i filler dekka dine fram til en ordentlig kontroll,

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekk + SNØ/SLAFS = LIVSFARLIG! Var tørre veier her i formiddag,plusslig snø!

Da har du lagt om for tidlig, så fortsatt din feil. Å ser ike helt for meg det at du kom i 60km/t å PLUTSELIG lå snø`n der.. Er det snø, å du har sommerdekk, la bilen stå om du helst vil slippe unødig arbeid.

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du lagt om for tidlig, så fortsatt din feil. Å ser ike helt for meg det at du kom i 60km/t å PLUTSELIG lå snø`n der.. Er det snø, å du har sommerdekk, la bilen stå om du helst vil slippe unødig arbeid.

du bør ha en rimelig god unnskyldning om du blir stoppa med piggdekk nå, siden fristen for omlegging til sommerhjul var forrige søndag :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider