Gå til innhold

Photoshop stress

Ranger emnet

HemiCuda

Anbefalte innlegg

bleh... hvordan skifter folk farge på bilene?

jeg briker brush med overlay og ca 70% styrke.. men da må jeg sitte og pirke.. og det funker ikke på alle farger.. ganske irriterende...

prøvde og photoshoppe min egen bil...

noen som har tips? eller gidder photoshoppe bilen min litt?

annen farge en hvit.. og lurer på hvordan en vinge ville vært på bilen... (sleng på annen styling/felger også hvis dere gidder)

takker på forhånd ^_^

post-933-13804852191367_thumb.jpg

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske amatør i photoshop, men har oppfattningen av at man skal bruke magic wand og markere hele karrossen på bilen...

så lager du et nytt layer av utvalget og så bruker legger du farge på layere og justerer graden av gjennomsiktighet slik at du ser alle detaljene på bilen.... noe sånnt mener jeg at jeg har gjort...

funker best på lyse biler

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by even_e84

jeg er ganske amatør i photoshop, men har oppfattningen av at man skal bruke magic wand og markere hele karrossen på bilen...

så lager du et nytt layer av utvalget og så bruker legger du farge på layere og justerer graden av gjennomsiktighet slik at du ser alle detaljene på bilen.... noe sånnt mener jeg at jeg har gjort...

funker best på lyse biler

hva med detaljer på bilen? lister, blinklys.. ting som det?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

hva med detaljer på bilen? lister, blinklys.. ting som det?

det jeg mente ovenfor var at du bruke magic wand'en til å velge det på bilen som er lakkert... altså i ditt tilfelle det hvite, resten, som lykter og vinduer og lister og annet dill må nok taes for seg selv.. guiden min, om den kan kalles det (neppe), var bare ment for å skifte farge på selve bilen... men du kan jo tone ruter og lykter og sånn på samme måten..

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik bytter jeg farge på en bil (har ikke prøvd hvite ennå)

1. Kopier bildet over i ett nytt layer.

2. Klikk bort 'øyet' på det gamle layeret, slik at du kun ser det nye.

3. Sørg for at det er det nye layeret du gjør de neste skrittene på.

4. Finn frem viskelæret og visk bort alle piksler som ikke skal ha farge på seg.

5. Gå til Image>Adjust>Hue/Saturation, og justér frem den fargen du vil ha. Eventuelt velger du først Image>Adjustments>Desaturate for å gjøre bilkarosseriet sort-hvitt. Så går du på Image>Adjustments>Hue/Saturation og velger 'colorize'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel måte å skifte farge på bilen på er:

NR1: markere.. Bruk lasso tool til å markere det du skal endre farge på. Om man ikke får det til så nøyaktig er det bare å "ta i" litt og pusse ut senere. Eller man kan bruke Quick Mask (Q) til å markere mer nøyaktig, pleier å bruke denne metoden selv....

NR2: Fargelegge.. Letteste måten er å bruke Hue/Saturation (ctrl+Alt+U), og krysse av i boksen Colorize og lete seg frem til en farge der. Juster bare fargen med Saturation og gjerne litt Contrast etterpå..

Er iallefall denne fremgangsmåten jeg bruker.....

Et lite modda bilde jeg har laget, riktig nok ikke noen farge-endring men...:

post-2371-13804852196789_thumb.jpg

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider