Gå til innhold

Plutselig stopp, også funka den igjen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann.

Dette skjedde første helga i påsken.

Skulle på tur, fra Porsgrunn til Beitostølen (4,5t)

Men det som skjedde var at bilen stoppet i Drammen (etter 1.5t)

For meg virket det som samme feil som var når jeg hadde rusk og drit i bensintanken. Den bare ville ikke mere å ga opp når jeg ga gass, og til slutt bare stoppet den. Også fikk vi start igjen, også stoppa den.

Det vi gjorde, var å fikk parkert, så kom foreldrene minne med hver sinn bil, vi tok den ene videre, og de lempa min på henger og kjørte til verksted. Når den kom på verkstedet var den helt fin å de fant ikke en eneste feil.

Hva kan ha skjedd? Og hvorfor?

Tørr ikke akkurat ut og kjøre langt med den nå.

Er det bare jeg som har masse tull med bilen min? Syns nå at det er en forbanna dritt bil med bare tull, blir ikke overaska lengre når det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Dette skjedde første helga i påsken.

Skulle på tur, fra Porsgrunn til Beitostølen (4,5t)

Men det som skjedde var at bilen stoppet i Drammen (etter 1.5t)

For meg virket det som samme feil som var når jeg hadde rusk og drit i bensintanken. Den bare ville ikke mere å ga opp når jeg ga gass, og til slutt bare stoppet den. Også fikk vi start igjen, også stoppa den.

Det vi gjorde, var å fikk parkert, så kom foreldrene minne med hver sinn bil, vi tok den ene videre, og de lempa min på henger og kjørte til verksted. Når den kom på verkstedet var den helt fin å de fant ikke en eneste feil.

Hva kan ha skjedd? Og hvorfor?

Tørr ikke akkurat ut og kjøre langt med den nå.

Er det bare jeg som har masse tull med bilen min? Syns nå at det er en forbanna dritt bil med bare tull, blir ikke overaska lengre når det er feil.

Synd å høre at du er så misfornøyd. Jeg har ikke hatt noen problemer med min de siste 5månedene.

Har du strøm på bilen når den stopper? "hoster" den/hopper?

Hvis jeg skal gjette, så høres det ut som om det er noe feil med bensinpumpa. Jeg ville startet med å sjekke at alle ledninger, strøm og jord, satt skikkelig fast, og at det ikke er irring i kontaktene. og evt coil osv.

Sånne bugs er kjipe å finne, og det er stort sett bare elimineringsmetoden som funker.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk coil. veivaksel føler. kamaksel føler. disse skal gi ulikt signal fra kald til varm motor så her er jo potensiell feilkilde og evt styringsenhet som skal gi og få ulikt signal fra kald og varm motor. billigste og enkleste alternativ er å sjekke alle kontakter og samtidig sette de inn med syrefri vaselin da dette hindrer vann og korrosjon det var alt som skulle til på en bil jeg hadde med samme problem... eg kom liksom nesten til og fra jobb men stoppet fryktelig nær målet.. hehe

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er strøm på bilen ja.

2. Hvor får jeg kjøpt syrefri vaselin ?

3. Hvor sitter coilen ?

4. Hvor sitter kamaksel føler?

5. Hvor sitter veivaksel ?

Tusen takk for tips forresten, skal sette av litt tid å få sjekka litt. Har ikke så mye peiling, men det med ledninger osv burde jeg vell klare og se på. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere om man får kjøpt Haynes bok til disse bilane? Neon -Stratus?? eller noen som har noe link til det? synd at du skulle ha så mye problemer lefsus, selv er kjempe fornøyd med bilen siden jeg kjører så mye ;)

Når jeg er over 140-150km (eller 4500-5k RPM) så går en annelse ujevnt men lurer på om bensin pumpa ikke er helt frisk, som sagt veldig svak og ikke hver gang -noen som vet?... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere om man får kjøpt Haynes bok til disse bilane? Neon -Stratus?? eller noen som har noe link til det? synd at du skulle ha så mye problemer lefsus, selv er kjempe fornøyd med bilen siden jeg kjører så mye ;)

Jepp. Jeg har kjøpt jeg. Ta kontakt med Automobilia på Frogner i Oslo. De har den på lager, og skaffer også den orginale verkstedhåndboken (som koster lakken av bilen..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er strøm på bilen ja.

2. Hvor får jeg kjøpt syrefri vaselin ?

3. Hvor sitter coilen ?

4. Hvor sitter kamaksel føler?

5. Hvor sitter veivaksel ?

Tusen takk for tips forresten, skal sette av litt tid å få sjekka litt. Har ikke så mye peiling, men det med ledninger osv burde jeg vell klare og se på. hehe

2. prøv en industrimekanisk bedrift de har kanskje. de fleste suply båter og lignende bruker ofte å ha det.

3. midt oppå motoren. med bland annet 4 feite kabler inn på.

4. venstre siden oppe på motor. festet med 2 skruer

5. helt nede på samme side eller på baksiden av motoren gikk ikke særlig godt fram av bildet jeg hadde.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider