Gå til innhold

Svart lakk, hva er mulighetene?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

Bilen skal lakkes om i sommer, så jeg driver å vurderer hvilken farge jeg skal velge. Har egentlig bestemt meg, men kom innom tanken svart i dag.

Det jeg lurer på er om det finnes flere varianter av sort lakk utenom det helt "vanlige"? Noe med litt effekt i? hva som helst!

Hvis noen har forslag osv så post gjerne bilde hvis du har.

Det er kult med svart, men litt kjedelig med helt vanlig svart metallic.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det er flakes i lakken jeg har men det er noe lignende..

" Produsent : PORSCHE | OEM Kode : Y9Z | Beskrivelse : PANTHERO

Produsent Kode : POR.Y9Z PRIME "

Kan se om jeg ikke får et fint bilde av lakken i morgen :)

Beste jeg fikk til akkurat nå

porsche.jpg

/ Audi 90 2.3E Quattro \

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan egentlig få det du ønsker av effekter i lakk, den reneste svarte fargen er ral 9005, er bare rein ppg 324 sort base, med klarlakk opppå er vannvittig fin, men du kan jo tilsette mye som feks flake, den blandes i klarlakken å har ingen innvirkning på selve fargen, men er et reinspikka helvete å få glatt, må lakkes med klarlakk i flere omganger å mellomslipes, skal du ha perlemor i går det som oftest utover fargen, du ser at det skal være knall sort men perlemoren "blør litt igjennom avhenging av hvor mye effekt en er ute etter, er det noen spesielle ønsker innen perlemor eller farge kan jeg anbefale noen, hvis ønskelig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN av dere som liksom ikke forstår at en nydelig farge med LITT pearl, flakes, eller anna godt oppi, er nesten umulig å få tatt noe godt bilde av...:D

Men mitt forslag er å reise til noen som har mixse anlegg å få de til å blande litt...

Gjøre det mye jeg, men slike farger er umulige å ta bilder av...

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN av dere som liksom ikke forstår at en nydelig farge med LITT pearl, flakes, eller anna godt oppi, er nesten umulig å få tatt noe godt bilde av...:D

Men mitt forslag er å reise til noen som har mixse anlegg å få de til å blande litt...

Gjøre det mye jeg, men slike farger er umulige å ta bilder av...

:D

veldig veldig veldig klar over det ;)

Men tenkte kanskje om noen hadde bilde av f.eks svart lakk med en liten nyanse av rødt, grønt, blått osv..Kanksje det vil si at det blir en veldig mørk rød, grønn, blå osv men det får da så være. Vil bare se bilde av en veldig mørk/sort farge med en svaaak nyanse av en annen farge hvis du skjønner ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lar over at det vvar det du ville se, men det en nesten umulig å se "litt", så lenge det ikke er på en lakket bil...

Å det er ikke mange som kjører med slike farger som vil at andre skal ha samme...

En ting en skal være litt obs på er at slike farger "kan" bli grå uten sol og rett lys...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider