_240_turbo_ Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Jeg har ikke ryggelys på min 240, han på BT sa det ikke var påbudt... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 RYGGELYS9. Bil kan ha en eller to lykter som gir hvitt eller gult ryggelys. 9.1 Lyktene skal gi stor spredning og må ikke virke blendende. 9.2 Hver lykt skal være slik konstruert og innstilt at belysningen 25 m foran lykten er mindre enn 1 lux i ethvert punkt som ligger over horisontalplanet gjennom lyktens sentrum. 9.3 Lykten(e) skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 25 cm eller mer, men høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten må være mindre enn 120 cm. Målene skal tas når bilen er ubelastet. 9.4 Lykten(e) skal være koplet slik at den (de) bare kan tennes når tennings strømmen er slått på og når enten giret settes i revers, eller bilen beveger seg bakover. 9.5 Lykter for ryggelys som tilfredsstiller direktiv 77/539/EØF anses å oppfylle bestemmelsene foran. Legg merke til: Bil kan ha en eller to lykter som gir hvitt eller gult ryggelys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Hmmm, rart at min gikk gjennom uten da... Kanskje han på BT ikke kunne det han drev med... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tee-Zee Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Er da ikke rart i det hele tatt, siden det står i kjøretøyforskriften at bilen KAN ha. Den SKAL ikke ha. :) Siter fotoklubben - member #4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Såpass ja. Da får jeg bare kjøpe blinklysglass og lime med dobbelsidig teip på skjermen da. Blir verre hvis dem skar sjekke at blinklyset funker da men. Skjer aldri verden at jeg lager hull og setter på ordentlig blinklys. :P Sett på et blinklys med dobbelsidig teip, med ledning inn i bilen. Bare midlertidling mens du skal vise den, mange som har gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Såpass ja. Da får jeg bare kjøpe blinklysglass og lime med dobbelsidig teip på skjermen da. Blir verre hvis dem skar sjekke at blinklyset funker da men. Skjer aldri verden at jeg lager hull og setter på ordentlig blinklys. :P Sett på et blinklys med dobbelsidig teip, med ledning inn i bilen. Bare midlertidling mens du skal vise den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Sett på et blinklys med dobbelsidig teip, med ledning inn i bilen. Bare midlertidling mens du skal vise den? Jepp. takk for tipset. ledningene og pæra fra blinklysene ligger å slenger i motorrommet så. men det med ledning inn i bilen, hva mener du der? Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjellah Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 kjempe takk. kontorll til mandag. håper buret kommer igjenom:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Jepp. takk for tipset. ledningene og pæra fra blinklysene ligger å slenger i motorrommet så. men det med ledning inn i bilen, hva mener du der? hvis den er nykjøpt i norge er dem påkrevd. Er den importert er dem ikke påkrevd. Letteste er vel å kjøpe et par av biltemas speilblinklys. bare feste dem provosorisk med dobbeltsidig tape :) http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=92818 Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Pappas merce blei godkjent uten sideblinklys når den ble importert... De må ha glemt å se etter. Det er en 87 modell. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 alle lys som er montert skal fungere dersom dem er der!Det gir ikke mangellapp, ergo er det heller ikke påkrevd. Den regelen du henviser til ble borte i noen EU oppdateringer Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Pappas merce blei godkjent uten sideblinklys når den ble importert... De må ha glemt å se etter. Det er en 87 modell. Som det ble skrevet lengere opp så er det ikke påkrevd på en import bil... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Som det ble skrevet lengere opp så er det ikke påkrevd på en import bil... Jeg mener du har feil der.. Du ser jo 50% av import mercedes av w124 typen har uoriginale skjermblinkers og jeg har snakket med mange som måtte montere for å få godkjent importbiler. Ellers, det de sjekker ved teknisk: Foringer Rust Avgass Parkeringsbrems Bremser Lys Slakk i styring/ledd Det er vel det som er vanligst å sjekke. De sjekker kanskje ikke alt, det spørs hvorfor du må til teknisk. Om de får sånn "harry" inntrykk av bilen din (feks netting-grill), må du nesten regne med de kan finne på å sjekke ALT. Vær obs på at feks hvite blinklyspærer i hvite blinklys er en 2er feil! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Jeg mener du har feil der..Du ser jo 50% av import mercedes av w124 typen har uoriginale skjermblinkers og jeg har snakket med mange som måtte montere for å få godkjent importbiler. Vær obs på at feks hvite blinklyspærer i hvite blinklys er en 2er feil! Jeg hadde en opel vectra 2000 -91 mod som var import fra tyskland, den gikk gjennom alle EU-kontrollene uten skjermblinkere og vet mange andre som har vært borti akkurat det samme så jeg egentlig ikke hva som er riktig her... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg