|Massern| Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Hallo! Tenker på å lakkere opp igjen bilen i todelt matt lakk, og har i den anledningen noen spørsmål angående matt lakk. 1: Billigere enn vanlig lakk og lettere å lakkere enn vanlig lakk? 2: Har også hørt at alle farger opprinnelig er matte uten klarlakk, men stemmer dette? 3: Hvis ikke dette over stemmer, så må man vel lakkere med matt klarlakk over selve fargen? Eller kan man eventuelt drite i klarlakk hvis fargen opprinnelig er matt, og hvordan blir holdbarheten da? Har ikke så mye peiling på dette med matt lakk, så derfor spør jeg. Kommer nok flere spørsmål etterhvert. Og ja, jeg har søkt uten noe videre hell. Mvh Mads Kristian Fossen Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Hvis du bruker vanlig 2K lakk, så er der noen som er matt, ellers er det bare å mixe i mattningsmiddel, baselakk er matt uten klarlakk, så om du skal lakke i base/klar, så må du legge matt klarlakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Aha, takk. Da ble jeg ihvertfall litt klokere. Men noen som har noe annet å si, eller svar på de andre spørsmålene? Er det en fordel å legge matt klarlakk over uansett om fargen opprinnelig er matt i seg selv? Med tanke på holdbarhet, slitasje osv. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 en base farge uten klarlakk kan du lage store riper i med bare fingeren.. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Skjønner. Så da er klarlakk et must, skjønner jeg. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg