Gå til innhold

Kjøpe meg "ny" bil. VW Passat 97-00?

Ranger emnet

craxz

Anbefalte innlegg

Vurderer nå å kjøpe meg "ny" bil, har på en måte falt litt for Passaten, har tittet på 97-00 modeller med 1.8, føler at 1.6 blir litt puslete, og forsikringsmessig blir 1.8T for dyrt i tillegg til at jeg har hørt en del andre negative ting om den.

Men har nå i det siste fått høre at Passaten generelt ikke er noe særlig, bla. at forstillingen er noe søppel, noen som har noe erfaringer med disse bilene, bør man kjøpe eller ikke kjøpe?

feil man bør se etter?

Takker for alle råd å meninger!

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien har hatt Passat ganske lenge nå. Eneste problemet vi har hatt med den er at en ford lå brei inn i fronten på den.

Forskjellen mellom forsikringsprisen på 1.8 og 1.8T er ikke stor, hør med Gjensidige.

Kan desverre ikke si noe om feil, har aldri opplevd noen. Har hørt rykter om dørkarmer som ruster. Vår 98 mod begynte å få en flekk med rust rett før den ble vraket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler rett under 12000kr i forsikring i året på min 1.8 turbo. fin pris det, ihvertfall når jeg er 19 og kun har kjørt skadefritt i 1år og 8-9-10mnd.(30%).12000km kjøre lengde tror jeg det var. Rust finnes det ikke, hvis ikke du har stått og dratt av lakken og galvaniseringen med en vinkel sliper da.

Forstillinga på 97-99 modellene var dårlige ja, men den som ikke har utbedret de er det ikke mange av(så lenge ikke bilen har stått til pynt i garasjen siden den var ny).

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider