Gå til innhold

Rockford Fosgate vs Clasohlson

Ranger emnet

soloking

Anbefalte innlegg

Nå svarer jeg fra MITT eget synspunkt og MINE meninger:

Den ampen du har til subben din er ALTFOR liten. Subben du har kjøpt deg er en tungdreven sak (faktisk en følsomhet på 86 dB). Prøv med en kraftigere amp med god strømtilførsel fra batteri og du vil merke STORE forskjeller.

javel,- hvordan endrer jeg fra 2 Ohm til 4 Ohm?

Er det noe du "JOBBE" kan fikse?

sOLOKING ; )

Kan koble den i 4ohm. Men kun disse to måtene som er anbefalt av produsenten selv:

1_4ohmDVC_8ohm.gif

1_4ohmDVC_2ohm.gif

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være vrien så kan du faktisk koble en DVC i 4ohm, ved å bare bruke en av spolene. subben vil da bare tåle halvparten av effekten

http://www.the12volt.com/installbay/forum_posts.asp?TID=74640&PN=1

les hele den tråden. noen på 12volt som har peil, for å si det mildt

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soloking; for å si det slik. Om du erstatter det elementet du har nå med ett som tåler samme effekten, men har høyere følsomhet så vil du i de fleste tilfeller få bedre trykk vil jeg tro.

for å være vrien så kan du faktisk koble en DVC i 4ohm, ved å bare bruke en av spolene. subben vil da bare tåle halvparten av effekten

http://www.the12volt.com/installbay/forum_posts.asp?TID=74640&PN=1

les hele den tråden. noen på 12volt som har peil, for å si det mildt

Lært noe nytt i dag og! :cool:

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh! så ikke så altfor vrient ut det her, :), dette skal jeg teste ved neste ledige anledning.

angående at jeg har for liten AMP, er det ikke bedre da å bytte ut T1 å erstatte med to mindre subber?

Tror om det?

SolokinG ; )

Jeg kan ikke la deg bytte subben din før vi har hørt hva den egentlig duger til.Ta å ring worsøe du,så avtaler du me han når vi skal møtes.Jo tidligere jo bedre :)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkern din uansett for liten i forhold til suben! T1 krever sitt, ser de fleste som vil ha sitt ut av en T1 hiver ca 1000wRms på den. Å kjenner jeg Bilradion så er det en 2*4ohm sikkert så den er vel kobla i 2ohm viss det er de som har kobla alt. Og kjenner flere som har slik bil som du har, og det er et jævla prakk å få ALL lyden fram i kabinen pga en sak av en vegg du har bak setene. Det jeg kan annbefale deg er å skaffe en større forsterker på den suben du har, for den er grei nokk i seg selv men vil ha mere watt å leke med. Og bygg din EGEN kasse. Porta. Om du får det til bygg deg så nerme setene du kan å få en port endten opp hatthylla eller inn midtarmlenet om du har!:P

Håper jeg var til litt hjelp i alle fall.

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider