Stringmon Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Ja, nå har jeg faan meg gjort det. En kompis skulle kjøre hjem 323'n nettop og etter 100m begynte det og ryke ut av motorrommet og alt av elektrisk kortslutta. Viste seg at den metalldingsen som holder fast batteriet hadde kommet borti +polen så alt av jordingsledninger hadde blitt svidd av som jeg kunne se inni motorrommet, inkl clutchwire'n som det tydleligvis også hadde gått en god del strøm gjennom. Selvsagt funker ikke noe av lys eller annet elektrisk, men motoren starta helt greit. Har også en forsterker og cd-spiller i bilen, dette er vel ødelagt nå? Kan noen forklare meg hva annet som kan være ødelagt og må byttes, og hva som må til for å få bilen på veien igjen? Noen som har vært borti noe lignende? Håper noen kan hjelpe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 hva som kan være ødelakt er ikke godt å si.. du må bare teste deg fram... finn ett voltmeter og prøv... men begynn med å bytte ut alle ledninger som du tydelig ser at er grillet... før du setter i nytt batteri. egentlig ville eg tro at når kortsluttningen skjer mellom + og - på batteriet, så skulle batteriet røket, før noe som helst av ledninger ble rammet, men har ikke vert borti dette selv. muligheter for bilder av skadene? mye av skader kan være stoppet i sikrings boksene... du har en framme i motor rommet, og en inne i dashbordet ett eller anna sted... er det røket sikringer der, så er det grunn nok for at lys og cd spiller ryker, men når motor starter så må jo noe av ledninger fortsatt være i live. Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmon Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Takk for svar, merkelig nok var det ingen sikringer som hadde gått under dash'n... Har desseverre ikke noe digitalkamera for tida så får ikke tatt bilder. Låner meg et voltmeter til helga og ser over, håper ikke hele ledningsnettet er stekt eller noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 hvor i verden holder du til? kan være noen på forumet kan være med deg å se over... hvis du bare spesifiserer bosted litt nærmere enn bare: Noreg. Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmon Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Kommer fra Inderøy, Nord-trøndelag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg