Gå til innhold

corolla 1990stv 4wd (turbo)

Ranger emnet


vw671

Anbefalte innlegg

4A-FE tåler vel litt mer HK, men ulempen er jo at FE-toppen ikke er laget for turtall, men mer for moment nede i registeret. Dette er en "økonomisk" topp. Sikkert ingenting i veien med å sette på snurre, men skal du ha litt mer gøy så skifter du 4A-FEn til en 4A-GE i samme slengen.

Deler av drivverket tåler nok litt juling (samme bakaksel som AE86 på AE95 så vidt det er meg bekjent), men girkassa er jeg ikke sikker på om takler så vannvittig mye HK.

 

Ser at det er en "Map-unit" med i kitet. 4A-FE i corolla benyttet ikke MAP-sensor i 87-91 så vidt jeg vet, men kanskje du klarer deg uten denne?

 

Uansett et spennende prosjekt du har på gang :D

Vi blir veldig glade for bilder og worklog underveis... :)

 

Effektoppen til 4A-FE ligger på 5800 rpm, så såå ille er den ikke.

 

Vurderte snurre på AE92 jeg, men ble aldri noe av.

 

Kult prosjekt :titties:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du byttet opphengslageret så kan du godt ha vibrasjoner. Fikk du mellomakselen balansert etterpå?

 

Balansering skal ikke være nødvendig om du deler mellomakselen og setter den sammen nøyaktig likt som før, men om du ikke tar hensyn til dette vil du få ubalanse om du bommer med noen splines.

 

Hva med bøy i stikkaksel? Slitte foringer etc.. Forsøkt med 4 andre hjul som du vet er i balanse? (jeg brant meg på denne engang fordi alle 4 var i balanse, men det var kast i ett så det vibrerte likevel med det ene hjulsettet mitt).

 

 

merket akslingen på alle steder jeg delte den, og satt sammen helt likt som det var ... lurer på om vibrasjonen kan være fra stikk-akslingen som hadde gått ei stund uten hjul-lager... har ike byttet felgsettn enda, men har balensert alle sommerhjulene..

 

vibrasjonen er ikke på et helt bestemt hastighet heller.. som oftest kommer det etter pådrag ,når man "bremser" på motoren, eller i "slakken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jo absolutt på sporet av noe.. Ofte bruker man bare ha vibrasjoner ved en gitt hastighet. Bakakselen din høres ut som en knallgod kandidat. Mulig innmaten trenger å overhales/justeres og shimses opp på nytt. Var det mye spon på magnetpluggen?

 

Blir det krise finner du hele bakaksler på huggern til AE95.. AE86-bakaksel fra 1986(?) og utover er vistnok den samme også, så da får du jo skivebremser i samme slengen. Begge skal ha sperre og være lik ellers.

 

Håper du finner ut av det :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på om d kan være oppheng til fordelingskassa.... men ikke en bankende ubalanse, er jevn.... ang bakstellet så er d helt åpen diff på ae95 , ihvertfall min erfaring.. vet det ligger "strødd" på opprusta ae95 på huggern. finne fra en ae86 er nok bare å glemme... garantert dyrt...

 

fint med rask respons fra de fleste på forumet, takker...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår