ladetrykk Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 En bredbåndslamda er en sensor som forteller deg en del verdier bla lamda og blandingen bensin/luft raskere og mer nøyaktig en vanlig lamda. Denne justerer ingenting, den bare forteller deg balndingsforholdet. ( enkelt fortalt*) Hør jeg sier ikke at du ikke kan skru opp trykket på Volvoen, for det jeg vet om Volvoer kan det godt hende du vil få nok blanding selv med en moderat økning. Det jeg vil fram til er at enke ting er ikke alltid så enkelt når en undersker hvilke konsekvenser det kan få. Om du er interesert i optimalisering av effekten på volvoen din og hvordan ting fungerer så anbefaller jeg sterkt å svi av noen tusen på en bredbåndslamda. Her er en som gjør jobben og vel så det. http://holmtech.no/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=26 Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 hmm! pappa gjore det samme på Volvo 940 turbo'en vår.. han klippet av slanngen mellom turbo'en å wastegaten, å satte på et t-stykke, sånn at noe av den luften som gikk gjennom slangen eventuelt vakumet ble sluppet ut.. En grei måte det...brukte det på sykkelen før,når jeg ikke hadde wastegate med mottrykk. Ingen tendenser til ustabilt trykk hos meg ihvertfall. Men bare et T-stykke og rett i friluft bløder ut MYE luft,en bedre løsning er å klippe slangen,og trè inn et lite rør i den,med et lite blødningshull,og plugge igjen røret (etter blødningshullet seff) til wastegaten med en bensindyse til motorsykkel/moped f. eks. Dette har to fordeler: 1: Du har ikke mye falskluft på vei inn på tomgang som kan krangle til tomgangen og 2: Du kan enkelt justere ladetrykket med dysestørrelsen ved å gjenge røret sånn at å bytte dyse er et 2-minutters foretak. Større dyse=lavere ladetrykk og omvendt. (Begynn med stor dyse,ellers får du fort 2.7 bar på en motor som overlever 1.2... og da får du neppe sjansen til å bytte bare dysa,trengs nok muligens noen stempler også da.) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.