Gå til innhold

Anlegg og kabler i v70

Ranger emnet

dirtyfunker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut anlegget i bilen min(no random sony dritt) med noe litt mer solid. En av grunnene til at jeg bytter ut anlegget er den velkjente ''Dynamo lyden'' Jeg klarer bare ikke mer.

Har sett mange tråder om det her inne så det skal jeg klare å søke på=P

Det jeg egentlig lurer på er om noen her inne har trekt kabler osv i en v70 1998 stasjonsvogn før? Noen som vet hvor jordinga sitter i bilen? og hvor kablene går?

Må jeg pelle av hele dashbordet?

Takker for svar=)

-

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jording kan du jo ta hvor som helst i hele bilen.. Dette er bare å få reint metall og sveise fast kabelskoen til dette punktet hvis du ikke føler du har en bolt til overs som du kan tre den nedpå...

Hvilke kabler er det du lurer på hvor går?

Dashbordet må høyst sansyneligvis ikke pelles av nei. Bare å følge kablene fra høytaler og inn under dashen, så pleier man å finne de riktige kablene inn på spilleren.

Jeg er ikke sikker på om jeg svarte på det du lurte på, ettersom jeg egentlig ikke helt forstod hva du lurte på! Hehe ;)

Bare å spørre hvis du lurer på noe og jeg vil veldig gjerne høre mer om dette prosjektet ettersom at pappa har lik bil, bare litt nyere så er det spennende å se hvordan den er satt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette.

Jeg har en på grønne skilter og satte forsterkerne på grinden bak setene.

Brukte 50mm2 kabling. Jording tok jeg ut fra festene til setebeltet(eller noe tilsvarende under baksetet). Husker ikke helt, lenge siden jeg gjorde det.

Fra motorummet og inn under dashen er det en slik gjennomføring som du kan bruke. videre fikk jeg lagt kablene under listene langs bakover.

Du kommer til uten å ta ut hele dashen. Skru ut hanskerommet og fjern de dekslene forran bena.

Høytalerkabel ut i dørene er noe sabla mas. Her er det en "hurtig kobling" som er brukt som gjenomføring, så her må du finne på noe alternativt, eller bruke det som er der fra før.

Mvh.

Urbanius

Lenke til kommentar
Del på andre sider