Gå til innhold

Bra 4" coax høyttalere??

Ranger emnet

Ola

Anbefalte innlegg

Finnes det bra 4" coax der ute? Skulle byttet ut de orginale i dashbordet, og gidder ikke lesse full bilen min av utstyr igjen.. Ikke vil jeg skjære istykker dørene heller! Er det noe spesielle høyttalere jeg burde sett etter som kan gjøre en grei jobb, til tross for størrelsen??

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme dashbordet som i en standard audi 80?

Går det bra med et kompononsett da?

De runde lufteventilene som ligger noen cm unna høyttalergrillen i dashen passer perfekt til diskanter.

Blaupunkt har et 2-veis komponent sett som passer ganske bra i audi 80 dashen ihvertfall.Settet inneholder en 4" mellomtone/midbass og et diskantelement.

-Midbassen passer rett i originalplasseringen dashen.

-Diskanten tar man ut av det originale plasthuset og monterer ned i den runde luftkanalen som ligger rett ved siden av høyttaleren oppe på dashbordet. Deretter bruker man grillen fra diskanten og legger den der dekselet over luftekanalen opprinnelig satt. Passer rett nedi faktisk. Dn eneste ulempen er a du må bore et lite hull i luftekanalen for å få kabelen fra diskanten ned til delefilteret samtidig som at luftekanalen ikke gir fra seg luft lengre da, bare diskant :D Uansett er det verdt det,for det ser skikkelig bra ut!

Jeg har montert dette settet i 2 stk 80,og det ser ut som om bilen er utstyrt med 2-veis høyttalere fra fabrikken, ikke noe tyder på at det er hjemmesnekret.

Jeg hadde også det samme settet i min 89`Passat GT, montert i originalplasseringen oppe på dashen.Eneste ulempen var at jeg ikke hadde den runde luftekanalen å montere diskanten i, så den var bare limt oppå dashen.

De fleste har ikke noe tiltro til Blaupunkt, men lyden i dette settet var sinnsykt bra, jeg anbefaler det på det sterkeste. Jeg solgte blaupunkt før, så jeg kan skaffe det for en billig penge hvis du er interessert.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey! ;) Skal stemme med mitt dashbord det ja! :D Send meg en PM når du finner ut pris og hva de heter da er du snill! :)

Har jo brukt en av luftekanalene i dashbordet til turbotrykksmåler nå, så jeg må vel kunne benytte et par til vel! :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes bra ut. Har vært inne på tanken om å skaffe slikt til min også. Har du "navnet" på det settet som passer rett nedi, hadde jeg også blitt glad. :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet er fra en serie som heter CarMagic Modular, og er en mix n`match serie, der du bare velger diskant/mellomtone/bassdelfilter etter behov, og setter det sammen til det eget system. Ganske genialt etter min mening.

Bassen heter CMW 251, og ser slik ut :

7606251000_11870_LO.GIF

CMW 251 Midwoofer. Diameter 100 mm, maks. belastning 80 W, frekvensområde 50- 5.000 Hz., driftsydelse 5,0 W/90dB. Indbygningsdybde 43,5 mm. Til Audi, Fiat, Opel, Renault, Seat, Saab, Suzuki, Toyota, VW og diverse andre bilmodeller.

Diskanten heter CMT 260, og ser slik ut:

7606260000_12052_LO.GIF

CMT 260 Alu Dome Tweeter. Diameter 42 mm, maks. belastning 100 W, frekvensområde 3.000-24.000 Hz., driftsydelse 1,6 W/90dB. Til Alfa Romeo, BMW, Citroën, Fiat, Lancia, Peugeot, Renault, Seat og VW (med spec. monteringssæt).

Når det gjelder delefilter har du 2 valg, der forskjellen er max belastning og brattheten på delingskurven.

CMX 262:

7606262000_11881_LO.GIF

CMX 262 2-vejs-frekvensdelefilter (6 dB). Maks. belastning 100 W og driftsydelse på maks. 110 W/90dB. Til alle biltyper.

CMX 263

7606263000_11883_LO.GIF

CMX 263 2-vejs-frekvensdelefilter (12 dB). Maks. belastning 120 W og driftsydelse 110 W/90dB. Til alle biltyper.

Hvorfor kommer bildene mine opp som linker, selv om jeg satte dem inn som bilder?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider