Gå til innhold

hawkon88's passat: black'n silver update 17.08.07

Ranger emnet

Hawkon88

Anbefalte innlegg

for ca 1mnd siden kjøpte jeg en passat 99mod 1.8t. variant. bilen var gått ca 198 000, men framsto som serdeles strøken. bilen har følgende utstyr:

delskinn (svart med blå alcantara)

sportsseter

ac

kjørekomputer

16" vinter

18" sommer

emblemfri grill

planer for bilen:

senkes, mest sannsynlig justerbart 55/50

bygge pen stereo installasjon i bagasjerommet-delvis

bytte frontsett i dører framme

tone ruter

3" rustfritt eksosanlegg fra katatlysator med to pene enderør- det ble 2" lydpotte med 2 chrome 2" stusser.

samme farge på calippere som på bilen-gjort

bytte lykter framme og bak-har sotet bak, kommer ikke til å bytte annet enn blinklys på siden med det første..

bygge frontspoiler og hekksjørt selv-underveis

lage sideskjørt-funnet form

lakkere bilen helt ned

sveise på panserforlenger-kommer til å lage en i glassfiber, ikke sveise på..

motere grøftelys

håpe på å få chippet bilen til 220hk.-utsatt..

det som er gjort med bilen foreløbig er:

bytte sommerdekk da disse var temmelig slitt.

sotet baklykter

trukket signal og strømkabler bak til bagasjerommet. det som gjenstår er å skøyte strømkablene ca under dashbordet, etter kablene er kommet inn i bilen.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kom bildene..

hvordan bilen såg ut da sommerfelgene kom på..

Bilde024.jpg

kanskje den skriften jeg liker best på hele bilen. :)

Bilde070.jpg

i pappas, som etterhvert er blitt mer og mer min garasje skal prosjektet foregå

Bilde067.jpg

vennen min i garasjen

Bilde064.jpg

litt bilder av anlegget som skal inn:

2 stk 7*10 dls som nå står montert i den hjemmelaga hattehyllen jeg laga da jeg skulle ha anlegget i golf 4en til mamma..

Bilde052.jpg

de 2 forsterkerne som skal drive sub og 7*10" (svarte til 7*10 og hvit til sub, den svarte er en 4kanals legasy på 600w, og den hvite er en enkel blaupunkt 600w. på bildet ligger de slik de skal ligge i hjulbrønnen (delvis oppå hverandre)

Bilde062.jpg

subben.. en dls 12" det kommer også en dls 1 farad kondensator som jeg har liggende, men glemt og ta bilde av.Bilde041.jpg

spilleren, en pioneer med mp3 og wma støtte..Bilde042.jpg

dette er hva som skal inn i bilen foreløbig.. etterhvert kommer kanskje et dls frontsett med dertilhørende tweetere og forsterker (300w coustic) om jeg erstatter elementene i dørene bak er usikkert enda, og ikke første pri.. men hvis tweeterne bak lager like ekkel lyd i passaten som de i golfen gjør når jeg skrur opp, skal de hvertfall kobles av.. :)

---------------------------

nååå litt bilder av hva som er gjort med bilen til nå.

-------------------------------

kjøpt dekkfiks på boks, og ryddet varseltrekant og førstehjelpsaker over i et rom (det på andre siden skal få kondensatoren inni seg)

Bilde037.jpg

det andre rommet

http://i158.photobucket.com/albums/t82/hawkon88/Bilde036.jpg

trukket strømkabler

Bilde071.jpg

og signalkabler, samt hevet ut reservehjul

Bilde056.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t82/hawkon88/Bilde032.jpg

et "work in progress bilde"

Bilde045.jpg

sotet baklykter og sotte på "asap" istedet for passat:P

http://i158.photobucket.com/albums/t82/hawkon88/Bilde046.jpg

jeg erstattet "l"en bakpå med disse etter jeg fikk lappen.. :P

sparklet litt på sponplaten jeg skal ha i bunn av hjulbrønnen, den var litt avknukketBilde061.jpg

min gode hjelper til alle platene osv som skal kappes.. :)

Bilde063.jpg

gamle eieren av spilleren hadde klippet alle ledningene fra iso kontakten.. jeg måtte fikse dem Bilde057.jpg

forresten.. fant et bilde av kondensatoren hvor den skal stå.. :)

Bilde054.jpg

lagt avispapir i bunn av hjulbuen pga jeg skal bruke byggskum til å tette mellomrommet mellom den platen forsterkerne ligger på og gulvet i hjulbrønnen.. så gjør avispapiret slik at jeg kan ta ut platen igjen uten nevneverdige problemer samtidig som den vil ligge i water og stødig ( har dere noen andre måter og få dette til på som er lettere må dere gjerne komme med innspill)

Bilde065.jpg

det var alt så langt.. :)

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut. Husker du hvilken farge og hvem ledning du kobla til den tynne remote kabelen på bak på cd spilleren? Jeg trodde jeg hadde en prøvelampe som funka, men der trodde jeg feil. Så hvis du vil spare meg for en tur på 4 mil imorra så hadde det vært fint. =)

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut. Husker du hvilken farge og hvem ledning du kobla til den tynne remote kabelen på bak på cd spilleren? Jeg trodde jeg hadde en prøvelampe som funka, men der trodde jeg feil. Så hvis du vil spare meg for en tur på 4 mil imorra så hadde det vært fint. =)

Mvh

er det fargen på ledningen fra spilleren TROR jeg den er blå med hvit stripe.. har litt dårlig tid nå og kommer hjem sent. men hvis du gir meg litt tid i morgen formiddag kan jeg finne det ut. :)

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det fargen på ledningen fra spilleren TROR jeg den er blå med hvit stripe.. har litt dårlig tid nå og kommer hjem sent. men hvis du gir meg litt tid i morgen formiddag kan jeg finne det ut. :)

Var det jeg lurte på ja, eller hva det står for noe. Regner med at du har samme fargene på ledningene som meg.

Takk for svar=)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg har desverre ikke fått gjort så mye på bilen siden siste update pga jeg skal selge lettsykkelen min (har ikke råd til å ha både mc og den bilen) Bilde0042.jpg

jeg måtte også hjelpe en kompiss med båten hans som han skal selge til fordel for en hydrolift x17 (vannjet, 0-50knop på 8sek..:P)

Bilde0122.jpg

men det jeg har fått gjort er å lakkere over tlf nr og navnet til autoland (de som importerte bilen) på skilt rammen, da jeg syns det er penere med bare svart ramme)

Bilde0052.jpg

jeg har også begynt å lakkere den hvite blaupunkt forsterkeren da jeg vil at begge forsterkerne skal se mest mulig lik ut.

jeg fant ut at jeg brukte ulik lakk på strøk en og 2 fordi lakken reagerte..

Bilde0012.jpg

da var det bare til å pusse ned

Bilde0023.jpg

og lakkere opp igjen

Bilde0032.jpg

ble utrolig fornøyd med resultatet, men jeg er ikke ferdig med forsterkerne enda. jeg har enda litt til som gjenstår på sykkelen før jeg går videre på bilen. og ang. bilen. jeg klarte SEFF og ryke en drivknute eller noe på fredagen (hele helgen i golfen til mamma suger HARDT!) og at bilen måtte ryke akkurat nå som jeg er russ og skal mye ut er jo seff typisk. men skal taue bilen på verksted nå snart. (høyre drivaksel kan rikses fram og tilbake i diffen (eg får ikke ut akslingen) men når jeg setter bilen i gir hører en at bilen glipper på tannhjul.. jeg har lyst å prøve å fikse det selv, men pappa nektet meg..:angry: men! natt til første mai i natt.. og jeg er gone for å :disco og do some :spin

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde subben byttet kasse med hjelp fra en kompiss. gjenstår å feste gummipakning rundt for å få kassen lufttett (er heller ikke bassrefleks da jeg liker mer fin og tight enn høy og rumlebass.. jeg syns ikke det mangler bass i det store og hele likevel..

Bilde0011.jpg

da hadde jeg begynt å modde litt på kassen slik at 7*10ene kommer mer inn mot cupeen enn de gjorde før. kassen skal også tiltes litt i vinkel slik at subben vil spille mer oppover.

Bilde0041.jpg

glemte uheldigvis å ta bilde av hele kassen når den var ferdig trekt med teppe før polyesteren kom på, men her er et bilde inni hvordan jeg gjorde det..

Bilde0071.jpg

da var jording montert også. jeg har også fikset litt annet også, men glemte å ta bilde. dette blir med på neste update..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nesten ferdig med ene forsterkeren. det kommer en transparent plast film hvor det står merke og watt osv.. det samme skal gjøres med den andre forsterkeren også.Bilde033-1.jpg

har lagt sikaflex og pakning på plass for subben kommer..Bilde034-1.jpg

bremse kalipper før lakk

Bilde036-1.jpg

bremse kalipper etter lakk

Bilde039-1.jpg

med felg på

Bilde040-1.jpg

en kødd har lagd en fiiiin stripe på hekkfangeren min, seff uten å legge igjen lapp med navn/nr..

Bilde035-1.jpg

jeg hiver scooteren min snart. er ganske ok for en som gidd å skru på den. prob er at den ikke starter. starter går, og får olje og bensin.. sikkert noe med tennning, coil, pluggledning osv.. "nytt" eff anlegg. strøken er det hvertfall sikkert ikke gått mer enn 50 mil. kåper er komplett. gi en lyd på pm hvis interesse

Bilde041-1.jpg

ellers så tenker jeg å bli ferdig med kalipper lakkeringen.. det vil mest sannsynligvis ikke bli gjort noe serlig mye mer med bilen før jeg får lønning i juli..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut hvilken front jeg vil ha.. spørsmålet er om jeg tar meg råd til det.. hadde jo vært grisefett med denne fronten, fortsatt svartstripen fra panseret bakover over taket.. men bør jo kanskje ha 20" og justerbar senk.. vi får se.. først bygger jeg hvertfall ferdig bagasjerommet, og deretter skjørt og diffusere bak.. så tar vi resten- og når vi har tenkt litt igjennom.. :P

fronten er denne :http://www.quality-autoimport.no/catalog/product_info.php?cPath=21_36&products_id=2029

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

jeg syns den grillen kler alle passater. selv skal jeg bygge om hele fronten, så kommer ikke til å ha den fronten der montert igjen før jeg skal selge bilen tror jeg. men svart grill, og svarte angeleyes frontlamper syns jeg er grisefett på lyse passater. og blir noe som kommer på bilen min etterhvert også tror jeg. :)

kjøpte fk. dempere og fjører ja. 2600.. tok 2uker før han eg bestilte hos har de på lager.. men for å spare 2-3000 så syns eg det e verdt å vente. bestilte forresten hos rs consept. går litt tregt med mailsvaring osv fra hans side.. så spørs jo når jeg faktisk har demperne osv i garasjen. men uansett har jeg nok å putle med til dess. byttet forresten olje og oljefilter i går. fant også ut at belgen på ytredrivledd var ødelagt, så det lå tjukt med grease rundt om kring på innsiden av felgen osv. men tror ikke det er så lenge siden det har sjedd, da det bare er 2mnd siden jeg byttet drivledd på andre siden på verksted. også har det nesten ikke regnet i bergen siste måneden.. så håper det går bra. skal inn på møller i dag og få ny belg tenkte jeg.

ellers ble jeg kvitt den sykkelen lengre oppe på siden på mandag. men fikk bare beholde 7000av dem. resten skulle pappa ha til nedbetaling av bilen. ellers så brukte jeg 3000 til bilrelaterte ting på lørdag.. polyester, duk, byggskum til plugg osv. skal se om jeg får laget det eksosanlegget om ikke så altfor lenge.. må bare få bilen strøken teknisk først. dvs bytte belgen. de resterende 4000 brukes på senkesett. får lønning i 10juli- men kan ikke bestille eller få gjort noe mer før jeg har kommet hjem fra rudskogen igjen da jeg ikke vet hvor mye penger som ryker med der borte.. :P og pappa skal ha en bit av lønningen hver mnd..

forresten.. når jeg satt bilen opp på bukkene i går- så drypte det mye veske ned på venstreside av bilen under førerdøren der. han jeg skrudde med mente på at det kanskje var kondens fra ac? noen formeninger om hva det kan være?

var det slik at hvis jeg skal ha konisk luftfilter så måtte det være tørrfilter? eller var det oljet eller hvordan var det? er det noen spesielle ting jeg må passe på?

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider