Gå til innhold

hawkon88's passat: black'n silver update 17.08.07

Ranger emnet

Hawkon88

Anbefalte innlegg

fikk nettopp vite at jeg må bytte registerreim, vannpumpe, lager på ac viften og venstre mansjett.. så kom en uforutsett regning på over 6000 no som jeg må betale i slutten av denne mnd.. :( håpte på at reg reimen holdt til aug. men tenkte eg bare svir av hele neste lønning på bil då. dvs ca 10k til. prøve å få chip, dump og konisk luftfilter montert for 10k. også kommer sikkert regningen til senkesettet og senken i august kanskje.. også setter eg på eff anlegg fra simons då i aug/sept i tillegg til tectyl.. så e bilen good.. så får det drøye litt utpå høsten før eg soter vindu,.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg funnet ut hvordan jeg skal bygge sideskjørtene.. vil sikkert bli postet bilder når jeg er ferdig/underveis.

fikk noen høytalere og noe greier fra en demokasse til en impotør av "beltek".. har reve ut bunnen i kassen hvor det var plassert 2 12". skal modifisere den kassen litt.

Bilde0362.jpg

Bilde0352.jpg

elementene

Bilde0342.jpg

jeg rev ned igjen den vinkelen jeg bygde på subkassen og satt 7*10ene i midlertidig før jeg ska bygge opp igjen.

Bilde0382.jpg

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

då var eg vel hjemme fra rudskogen igjen, og plukket med meg effektpotte som har blitt montert. kjøpte også dump ventil og konisk luftfilter. dette er ikke montert enda da jeg må få tak i litt mer kyndig hjelp ang montering.. er ikke villig til å ta sjangsen på det.

ellers så har jeg kommet et stykke på vei ang styling. holder på å bygge opp formen for hekken og fronten. har også fått kontakt med en som skal lakkere delene for meg når de er ferdige.

det ser ut som jeg dropper chip med det første- da jeg var så dum å prøvde motorsykkel igjen.. så racing 125 med trim blir prioritert før chip, men etter senkesett.. etter at jeg kanselerte bestillingen fra rs consept pga han var så treig- har jeg begynt å vurdere eyecandyracing sitt justerbare.. må være utrolig greit å kunne justere opp om vinteren da dette er en helårs bil..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dump ventilen

Bilde0091.jpg

pipercross "r" dobbelnylon filter

Bilde010.jpg

effektanlegget

Bilde0082.jpg

status i bagasjerom, og effektanlegg montert

Bilde015.jpg

lakkert den lysegrå listen på bagasjeromsluken

Bilde018.jpg

så var hekksjørtet i gang.. først malertape

Bilde024-1.jpg

så pakktape

Bilde026.jpg

hva som skjer når en blir overivrig med byggskummet..

Bilde027.jpg

etter litt mer byggskum i roligere tempo

Bilde0012-1.jpg

hvordan den subkassen jeg modifiserer ser ut pr dagsdato. den står litt på hold etter som jeg må ha ny forsterker eller fikse den blaupunkt forsterkeren jeg har pga den har mistet ene gullhetten på input. dessuten kommer jeg ikke til å ha den kassen noe serlig i bilen.. ser ut til at jeg kommer til å bygge en ny 12" x2 kasse som er litt større, den også med plass til 7*10 elementene i, men bytte subber eller evt kjøpe en ny dls 12".. men det får vi se på senere..

bilen står på bukk

http://s158.photobucket.com/albums/t82/hawkon88/?action=view&current=Bilde0002-1.jpg

fordi jeg holder på å lage til denne:

Bilde0022.jpg

som er plugg til fronten jeg holder på å bygge.. det heller mot orginal front med en custom made lippe..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

yess. då har jeg kommet litt lengre. har ikke gått så fort pga noen venner måtte ha hjelp til div. så har blitt lite tid til min bil.. men her e en liten update. jeg har faktisk kommet lengre enn dette også, men ikke tatt bilder.

her kommer updaten.. ferdig å legge byggskum på.

Bilde0012-1.jpg

når jeg såg bilen slik som dette, syns jeg hekkfangeren ble litt for svær og kjedelig å se på..

Bilde0073.jpg

så jeg kuttet vekk GANSKE mye (2svarte bossekker med byggskum)

her begynner skummet å ta form.

Bilde0241.jpg

Bilde0221.jpg

så tapet jeg over byggskummet når formen var ferdig tilskåret, og la et lag glassfiber..

Bilde0271.jpg

etter dette ja jeg 2-3? lag til. her kan dere se grovformen ferdig. her er også byggskummet på baksiden fjernet.

Bilde035-2.jpg

her kan dere se litt mer hvordan jeg vil ha bakfangeren. den buen som ligger på toppen skal plastres fast i fangeren. mangler dog en del kapping pga den ikke skal bygge mer ut en 1-2cm..

Bilde037-1.jpg

jeg har også siden sist avtalt å kjøpe slike baklykter.. også omtalt som facelift/3bg baklykter.

Bilde039-2.jpg

jeg har også fått tak i orginalsota glass i bakdører og vinduer i bagasjerom. bakvinduet ble knust i kollisjonen bilen delene kommer fra var med i. mulig jeg får fatt i ny ac vifte fra denne bilen også- pga lageret i viften min er gåent. når jeg får dette er jeg temmelig usikker på- pga jeg har ringt å purret på selger om å sende/finne ut pris osv da han selger for broren.. han opptrer som meget useriøs iogmed han aldri ringer som han sier han skal- men jeg får delene såpass billig at jeg ikke gidd å avlyse handelen heller. bytte vindu og lykter haster ikke i det hele tatt for min del..

jeg har også kjøpt ubrukt rs4front fra privat person. 1500.. :D

her er den oppned. jeg kommer til å modifisere littegrann på den. hvordan? det får dere se når jeg holder på.. denne har jeg heller ikke fått enda- men håper den er sendt fra selger allerede.. :P

ellers har det dukket opp 2 problem til.. forsterkeren kobler ut fra mellom 1sek til 1min. trolig pga spenningsvern slår inn som følge av kortslutning, hvor vet jeg ikke- men har ikke sett på det. vil tro det er skruterminalen bakpå subkassen som tuller seg- pga sist jeg hadde kassen ute, var det sprekk mellom terminalene.. andre problemet er at vindusspylerne ikke virker. dette er trolig bare en sikring.

http://cache.finn.no/mmo/9/107/782/29_-1163076026.jpg

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.de/FK-Scheinwerfer-VW-Passat-3B-Angel-Eyes-Chrom-Schwarz_W0QQitemZ110160491268QQihZ001QQcategoryZ72685QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Rueckleuchten-VW-Passat-3B-Variant-Schwarz-Klarglas_W0QQitemZ110160360144QQihZ001QQcategoryZ72706QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

har drit lyst på disse to..

fant og bilde av en sykt digg passat.. kommer til å slenge opp bilde av den på neste bildeupdate. denne uken har jeg byggd den delen av stylingdelen jeg bygger til baksjermen som jeg skal lime på orgnialdelen. (avstøyp av orginalformen) også plastret sammen begge hekksjermene samt bygd oppigjen litt på ytterdelen med byggskum for å få fangeren symetrisk og grovt skjært til dette. jeg har og lagd formen og støypt ene sideskjørtet. det er også grovt tilpasset. håper at jeg får ork og slikt til å kunne tilpasse ferdig ene skjørtet, støype det andre, og tilpasse ferdig hekkfangeren og kanskje gjøre den klar til lakkering.

rs4fangeren skal være sendt.. :D

billigste tilbudet jeg har fått på lakkering av front, hekk, skjørt (husker ikke om jeg spurte om spoiler) er 3900/4000,- med moms.. forutsetter at det kun er sprøyting, og at delene ikke er montert på bilen. når det kommer til skjørtene vil jeg helst ha de sparklet fast i bilen tenker jeg. noen inspill rundt det?

har også funnet ut hvordan jeg har lyst å lakkere bilen om jeg tar meg råd til det. snakker da svart metallic tak, ned forbi bakvindu, og hele panser, og midten av frontfangeren rundt nettingen på midten. har lyst på en 1cm med orginalfarge utenfor det svarte, også 1cm med svart igjen utenfor orgnial fargen om noen forsto? sølv og svartstripene blir da fra speilene, langs vinduene hele veien rundt. også hvor panseret bygger litt opp (v sett framfra) kommer det kun sølvstripe, mens resten av panseret er svart..

da blir det altså på siden, svaaaaaaaaaaaaaaaart område, 1cm med org farget stripe, 1cm med svart stripe og org faaaaaaaaaaaaaaaaarge.. litt vanskelig forklart men.. :P se om jeg gidder å mekke paint bilde ved neste bildeupdate..

noen som har kommentarer til meg? liiiite feedback med tanke på hvor omfattende prosjektet er. det er jo godt i gang og (hva som skjer med lykter og lakkering er enda usikkert)

jeg har forresten begynt å tenke på nye felger og.. ganske lyst på noen med skikkelig tysker look og polert kant. gjerne svartlakkerte utenom kanten sånn at bremsekalipperne mine i sølv kommer mer frem.. har jo fått noen kant merker i felgene mine og etter en gang jeg sovnet og tok i fortauet, og kvinnen som hadde bilen før meg.. er ikke noe gale sånn sett- men så vannvittig mange som har samme felger som meg (les naboen på 98-a4)

fant disse: som jeg tror hadde blitt kul på bilen min..

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10834775&sid=xz4dac1aOwr562152&WT.svl=Link

eller så er jo disse ganske racing.. men ganske for racing med tanke på at jeg har stv- og kommer til å bli mer stereo-bil når jeg er ferdig med byggingen utvendig..

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10891483&sid=xz4dac1aOwr562152&WT.svl=Bilde

men ganske for racing med tanke på at jeg har stv- og kommer til å bli mer stereo-bil når jeg er ferdig med byggingen utvendig..

men uansett får felger vente en good stund.. kanskje jeg bytter felger når jeg må ha nye dekk igjen.. er jo bare noen 1000 i mellomlegg..

hadde jeg kjøpt førstnevnte felger kunne jeg jo fått oppgradering av dekk til Vredestein Ultrac Sessanta, Dunlop Sportmaxx eller Goodyear F1 for 2000,- i tillegg.. altså ca 12000 totalt. og jeg får no litt 3?4? tusen for felgene mine hvis jeg bytter noen mnd før jeg strengt tatt nødvendig må.. jaja.. ble mye jatting i dag- men greit å få tenkt litt høyt.. :)

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

han kuken som skulle selge rutene til meg solgte hele bilen.. :@ så jeg blir nødt til å måtte sote alle rutene med film.

siden sist har jeg også byttet drivknute og mansjett på høyre side. kommer også en del andre utgifter i september, så kommer ikke til å ha råd til å spante på bilen de dyreste tingene. rs4fronten har forresten kommet. får se om noen uker om ikke jeg kan begynne å lakke delene som skal på.. litt usikker på hvor mye penger jeg sitter igjen med etter sept til å bruke på bil, godt mulig det må bli okt før jeg kan ta meg råd til div ting til bilen..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

den ideen du hadde med og sparkle sideskjørtene ``inn`` i bilen ville jeg slått fra meg.. tenk hvor mye jobb det blir for deg visst du en dag knuser/ødelegger sideskjørtet.. og jeg tror og jeg ville beholdt org fangeren, heller kjøpt en til og bygget på den i stedet.. greit og ha den orginale når du skal selge bilen..

Men ellers et stiligt prosjekt.. skal selv snart i gang med 2003 mod stv 1,9 tdi highline prosjekt..

2004 Bmw 330d M-Tech

1998 Audi A4 1,9tdi

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

2003 mod passat 1.9 Tdi Highline

1992 Golf 3 vr6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har prosjektet stoppet helt opp? Så jo ut til å bli bra med hjemme støpinga av bakfangeren!? Regner med at du har fått satt på luft filteret nå, hvis ikke så kan jeg få laget en how to, til deg. Er veldig lett å montere.

Håper du fortsetter med å oppdatere tråden, er nok endel som leser, men ikke alle som skriver her.

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...