Gå til innhold

Hva gjør gutta for å bli kvitt sporing under akslerasjon?

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

Bilen er en orginal 945LT med litt oppskremt B230FK (0,7 bar) som sporer under litt hardt pådrag...

 

Det er ikke gjort noe annet med understellet enn montering av et senkesett før jeg fikk bilen. Det er også litt vibrasjoner og jeg regner med dette kommer fra det bakerste krysset siden jeg har en mistanke om at akselen flytter seg litt ved pådrag.

 

Noen andre som har erfart dette? Vil dette problemet bli bedre/løst med nye orginalforinger eller er det polyforinger som er veien å gå?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polyforinger er vel ikke å anbefale til gatebruk, det blir stivt som faen og alt som kan knirke begynner å gjøre det etterhvert. skulle du ha brukt den på bane med bur og lignende så...

 

volvo's originale foringer er nok det beste. er bilen noen år merker man stor forskjell hvis man bytter rundtom.

 

ps: har sendt deg en pm,les den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min sporer greit med rumpa under pådrag den og.. og jeg har spell nye orginal-fôringer :)

 

Ligger mye i hvordan bakakselen til volvo er bygget opp dette "spore"-syndromet mange har.

 

Hvis du legger deg ned under bilen bakfra, og ser framover, så vil du se at bakakselen har 5 festepunkter, og at 4 av dem sitter på Høyre side.

 

Ergo, sett at bære-armsfôringene er litt myke, noe de orginalt ER, så vil du få en bevegelse i en aks der venstre bakhjul kommer litt lenger fram enn høyre bakhjul(siden høyre side av akselen er minst 3 ganger stivere pga flere oppheng).

Man vil da svinge akselen bittelitt ut mot høyre, og rumpa begynner å "skli" litt :)

 

Det hele blir åpenbart logisk når du legger deg ned å kikker...sånn ble det for meg hvertfal:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men får man polyforinger til 940? Må vel laga sjøl da. Får foringer til panhardstaget, men ikke noe av det andre. Begynner alt og knirke med polyforinger? Jeg hadde polyforinger på 240ien min og ikke no som knirka der.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår