Gå til innhold

Forsikringspriser

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Originally posted by vikings

20.000 på en 18åring med 20% bonus?? Det har jeg vanskelig for og tro. Hvor i landet er dette og hvilket forsikringsselskap?

Bare for å gjøre det klart - ungdomstillegget før man er 23 eller 25 er bare på ca. 700,-/årlig hos de fleste forsikringsselskaper. Det er bonusen som utgjør de store forskjellene.

Gjensidige tar 700,-/år til man er 25 - kjører man skadefritt får man dessuten tilbakebetalt ungdomsstillegget når man blir 25 - gjorde iallefall det før.

Derfor bør man begynne med billige biler og opparbeide seg høy bonus før man slår på stortromma, uansett alder... :(

... den som hadde klart det! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg reagerte kun hva forsikringen hans kostet. Da jeg sjekket opp prisen på 325i 94 modell med startsperr, alarm, garasje 12.000km kasko og da kom den på 14000 på 47år gammel mann som har kjørt skadefritt i alle år og har 3 biler med 75% bonus.

Og hvadan Rieger fikk 20.000 kr som 18åring med 20% bonus forstår ikke jeg!

05 BMW E61 525IA Touring

x 01 BMW E46 320d Sedan

x 95 BMW E36 320i 24v M-tech

x 92 BMW E36 320i 24v Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte bare å presisere at alderen egentlig har lite å si. Var ikke nødvendigvis bare retta mot deg.

Forsikringsprisene på BMW er generelt helt sinnsyke, og jeg er enig i at det høres utrolig ut med 20k uten maxbonus.

Bare for å nevne enda en ting som har lite å si - garasje, startsperre og alarm. Jeg sjekka nettopp litt priser for egen del, og da utgjorde forskjellene på disse tingene type 50-300,- kroner i året!

Jeg mener det var 200,- i forskjell på parkering i egen privat garasje på mine foreldres adresse (veldig rolig eneboligstrøk utenfor Stavanger) og på ganske godt trafikkert offentlig vei utenfor leiligheten her jeg bor, midt i Stavanger sentrum. Det var ganske overraskende, og jeg kan ikke forstå helt hvorfor. Det samme gjaldt alarm og startsperre. Alarm har forøvrig fordel i at man slipper egenandel på innbrudd, så der er det litt mer å hente, men kun om noe faktisk skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Må eier av bilen være samme navn som personen som forsikrer sitt navn?

At min bil i mitt navn står på en av gamlingene sin forsikring liksom.

Forsikringen må stå på personen som er eier i følge vognkortet. Har du lån med sikkerhet i bilen, så må også det være på samme person som resten. På første bilen min endte jeg derfor opp med både lån, forsikring og eierskap på mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sublime

Forsikringen må stå på personen som er eier i følge vognkortet. Har du lån med sikkerhet i bilen, så må også det være på samme person som resten. På første bilen min endte jeg derfor opp med både lån, forsikring og eierskap på mor...

Det der stemmer vel ikke helt, går an og ha billån stående på deg selv og bilen registrert på foreldre. Resten stemmer.

05 BMW E61 525IA Touring

x 01 BMW E46 320d Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stemmer vel ikke helt, går an og ha billån stående på deg selv og bilen registrert på foreldre. Resten stemmer.

Jo, det jeg sa stemmer. Alt annet ville vært fullstendig uten fornuft. ;)

Se da for deg at du, som eier av lånet, dør, hva skjer da? Jo, da taper selskapet som har lånt deg penger alt sammen, for bilen er jo ifølge vognkortet ikke din, så den kan de ikke ta...

Så dumme er ikke låneselskapene, og det har jeg som sagt selv erfart. Med billån fra Elcon (størst på billån i landet?) og sikkerhet i bilen må både lånet og bilen stå i samme navn. Sånn er det bare, ellers ville "sikkerhet i bilen" vært bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er det strengt tatt ikke alltid man trenger og sette bilen i pant for og få lån da....

Jeg vet det for jeg har billån og bilen står ikke på meg!

Dør jeg så overtar mine foreldre lånet etter hva jeg hørte.

Og hvis den som står som eier av bilen godtjener at bilen står i pant så er det vel heller ikke noe problem? Dør jeg da så står jo bilen i pant så den kan de jo ta da?

Kjøper jeg en bil som står i pant på en tidligere eier lån og jeg står som eier så kan de ta bilen ifra meg.

05 BMW E61 525IA Touring

x 01 BMW E46 320d Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er det strengt tatt ikke alltid man trenger og sette bilen i pant for og få lån da....

Legg merke til at jeg skrev Har du lån med sikkerhet i bilen, så må også det være på samme person som resten.

Og hvis den som står som eier av bilen godtjener at bilen står i pant så er det vel heller ikke noe problem? Dør jeg da så står jo bilen i pant så den kan de jo ta da?

Kjøper jeg en bil som står i pant på en tidligere eier lån og jeg står som eier så kan de ta bilen ifra meg.

Bilen kan *ikke* stå i pant dersom ikke eier og lånetaker er samme personen. Da ville du jo kunne gå og ta opp lån med naboens bil i pant, og så stukket av med pengene, og lånefirmaet tok naboens bil? Yeah right. De kan kun ta eiendeler fra lånetaker, og derfor må både eiendelen som brukes som sikkerhet og lånet stå på samme person.

Sånn er det bare. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider