Gå til innhold

felger fra gummihuset

Ranger emnet

240classic

Anbefalte innlegg

dem sender ikke til norge, du må sende til en svensk adresse foreksempel et postkontor eller noe slikt. om dubestiller 4 felger så blir det sendt i 4 pakker om jeg ikke husker feil. så må du hente det i sverige.. (noe jeg har lest)

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nættopp bestilt t min bil, å da ringte æ t gummihuset mens æ bestillte, så leita han fræm adressn t d postkontore æ ville i sverige mens æ fyllte ut. di sende ikke ut av sverige, så man må hente det i sverige. han sa at 4 felga bei sendt som 2pakka.

så har æ ringt tolla, å di sir at vess man:

-har man vært i utlandet (sverige) over 24tima, så har man lov å ta med deler over grensa til norge, med kvittering og en verdi inntil 6000kr.

-har man vært i utlandet (sverige) under 24tima, så har man lov å ta med deler over grensa til norge, med kvittering og en verdi inntil 3000kr.

så mine fælga kom på 6500SEK, å da kjøre vi 2 biler over grensa, så betale æ pakkan vær førr sæ (ca litt under 3000nok pr pakke), åsså ta vi en pakke og ei kvittering i hver bil å kjører ned. så er det ingen fare om man blir stoppet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sa at 4 felga bei sendt som 2pakka.

åsså ta vi en pakke og ei kvittering i hver bil å kjører ned. så er det ingen fare om man blir stoppet :)

Selv om det er sendt som 2 pakker (kolli), betyr ikke det at du får 2 kvitteringer, så sjekk ut dette før du kjører.

Men lykke til.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og montere felgene i sverige og kaste de du har på bilen om det er noen rustne stålfelger....

Tenkte på det samme.. Hvorfor ikke bare bestille og heller betale litt ekstra for å få dem ferdig med gummi.. Eller legge om i sverige.. Så brom brom over grensa..

Tollen kan vi pisse på når vi passerer

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og montere felgene i sverige og kaste de du har på bilen om det er noen rustne stålfelger....

har vært borti samme tanken, helt t æ så prisn på dekkan i sverige i forhold til i norge...e jo fanmæ bortimot 500kr pr dekk å spare på å kjøpe i norge. f.eks: http://www.dekkonline.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borti samme tanken, helt t æ så prisn på dekkan i sverige i forhold til i norge...e jo fanmæ bortimot 500kr pr dekk å spare på å kjøpe i norge. f.eks: http://www.dekkonline.com

så kommer montering og avbalansering i tillegg, + extra reiseutgifter for og reise til dekkomlegger og få detta gjort, og ikke minst mere tid

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er to kan du montere hjulene i Sverige, og ha 2 av de gamle felgene i bagasjen på hver bil (ta utav vanlig reservehjul), si at dere er på langtur og må ha 2 reservehjul i tilfelle punktering..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte hjula i Strömstad og heiv stålfelga i bagasjen. Trenger jo noen dekk å spinne bort.

Ble stoppa i tollen og de spurte hva vi hadde gjort i Sverige så tidlig på morran.

Da sa jeg: vi har vært i Strömstad og titta på noen bildeler, så sa tollern: Okei, ha en god tur hjem til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte hjula i Strömstad og heiv stålfelga i bagasjen. Trenger jo noen dekk å spinne bort.

Ble stoppa i tollen og de spurte hva vi hadde gjort i Sverige så tidlig på morran.

Da sa jeg: vi har vært i Strömstad og titta på noen bildeler, så sa tollern: Okei, ha en god tur hjem til Oslo.

haha.. :) det skall no du drite i hadde eg sakt.. :) eg har vert og besøkt ei syk tante.. :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider