Gå til innhold

TDI'n drar dårlig + startproblemer

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Siden jeg fikk bilen for 2 år siden synes jeg at den bare har dratt dårligere og dårligere. LMM er byttet. Luftfiltret og LMM ble renset skikkelig i dag uten noe hell. Kan det være noe med turboen? Et spjell eller no som henger seg opp?

 

Har forresten glødepluggene noe som helst med draget å gjøre?

 

Har nemlig fått litt startproblemer nå og da. Aner ikke hva det kommer av, men mistenker glødepluggene. Smal sak å bytte disse eller?

 

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av innsuget ditt og sjekk for koks-belegg... tipper dette er er fullt..

 

glødepluggene kan gjøre den noe mer tregstartet ja.. men mest fordi du må gløde lengre.. ingen dum ide å byte uansett.

men hvis den er litt treg på starteren, vil jeg anbefale deg å bytte batteri. da begynner dette mest sansynlig å bli litt redusert. min var jævlig tregt med mitt gamle.. og når jeg fikk nytt.... vips så lett den startet.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke værre enn å bruke Haynes boka di vøtt.

Men kan skrive en kjapp guide

 

1. skru av mototr-dekselet.

2.koble av slangen som går fra innsuget til intercooler.

3. skru av egr-ventilen og røret den sitter i. den sitter på 2 stk umbracho inn mot innsuget og så sitter det 2 stk på undersiden av røret. til utgangen tlbake til turboen.

Hvis du nå har fått av røret inn til innsuget, vil du se om innsuget er fullt av koks. hvis det ikke er det, monter alt sammen igjen, siden det da ikke er vits å ta av resten.

4. koble fra vacumslangen til egr-ventil og styring av stopp soloniden.

5. skru av innsug. sitter vel med 8 stk 13 mm hvis jeg ikke husker feil. ta innsuget foriktig av så du ikke skader innsugspakkningen.

6. rens innsuget.

7 monter i motsatt rekkefølge.

 

det her er en kjapp liten guide, tatt rett ut fra mitt hode nuh, siden det er 3 år siden jeg gjorde dette selv.

se i din Haynes bok hvis det er noe du skulle lure på.

:)

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår