Gå til innhold

Hvordan feste bolter mellom turbo/manifoil??

Ranger emnet


_240_turbo_

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, har en orginal manifoil med litt oppgradert turbo, men boltene (m10) som går gjennon manifoil og turboflensene holdes ikke fast, har prøvd div. sprengskiver ol. men ingenting klarer og holde det fast, hva bør jeg gjøre får å få dette til? kjedelig å drive og demontere hele tiden.

Vil tro det er bortkastet og fåreslå låsemuttere og loctite da det smelter bort..

 

På forhånd takk!!

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg svarer for _240_turbo_ siden han er på tur på jobb.

 

blir vanskelig å få dem av om man punkter dem fast..

god idè men har ikke tilgang å gjøre det

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har aldri jeg vært borti.. Men får reklamere for Nord-lock skiver jeg da, disse har jeg god erfaring med.

Hadde dette problemet på flensen til eksosen, prøvde de fleste låseskiver, kun nordlock som satt. Sitter enda...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har aldri jeg vært borti.. Men får reklamere for Nord-lock skiver jeg da, disse har jeg god erfaring med.

Hadde dette problemet på flensen til eksosen, prøvde de fleste låseskiver, kun nordlock som satt. Sitter enda...

 

hvor får man tak i disse? eventuelt pris?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt så er det jo låseblekk som låser av boltene, få i forkobrete mutre med låsing som GMV nevnte.

 

hvem sa de var av kobber?

 

Kobber er veldig mykt, og smelter allerede på 1070 grader le no, så trur ikke det holder spennet no særlig når turbo og grenrør er 900 grader.

 

men, veit du får disse muttrene av en spesial-legering hos tingstad (i oslo). Men, det er som sagt kun spesial-sjapper som kun driver med muttere og skruer som har dette. Ett godt eksempel du burde sjekke ut er din nærmeste Würth-forhandler/sjappe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår