Gå til innhold

Hvordan feste bolter mellom turbo/manifoil??

Ranger emnet


_240_turbo_

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Evt skru på to muttre, å lås dem i hverandre om du skjønner. Gjorde det på eksosen min. Satt som faen..

 

Det var det jeg å tenkte å gjøre men varliksom ikke sikker...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for forslag folkens, men løsningen blir slik: En mutter pluss en ekstra mutter med låsende effekt og så blir den ytterste muttern punkta fast...

En kompis kunne gjøre det i morgen.

 

Holder ikke det så vet ikke jeg, da kjøper jeg tråsykkel! :biker

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe ligndende problem jeg også. At mutterene løsner på downpipen. Hadde på 2 muttere men etter en stund hadde det faen meg løsna det også.. Har nå laga et stag fra girkassa å ut til eksosen for å holde det fast, får se om det er noe lykke i det..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkta du mutra fast i bolten, eller i manifolden?

 

Mutterene i bolten. Satte på to å pungtet den ytterste fast i bolten så det skulle være enklere å få det løst igjen..

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte vanen min av hadde punktet fast generatoren til festebraketten, og er det noe generatorer ikke er spesielt begeistret for så er det sveising... Hvilket bringer meg inn på at det må finnes bedre metoder å feste muttre på enn å sveise de fast. Det går jo millioner av biler rundt i verden uten fastsveisede turboer mener jeg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte vanen min av hadde punktet fast generatoren til festebraketten, og er det noe generatorer ikke er spesielt begeistret for så er det sveising... Hvilket bringer meg inn på at det må finnes bedre metoder å feste muttre på enn å sveise de fast. Det går jo millioner av biler rundt i verden uten fastsveisede turboer mener jeg...

 

Sant nok.... Men det var jo bare bolten som ble sveiset fast og det var jo ingen som kom med noen gode forslag... Fikk ikke tak i ovale låsemuttere eller de skivene som ble foreslått her...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår