Gå til innhold

Klimaanlegg som ikke kjøler..

Ranger emnet


UrGe-BoY

Anbefalte innlegg

Er ikke anlegget 100% tett så blir effektiviteten lavere og lavere med tiden.. 99.99% tett er ikke nok.

 

Sannsynligvis har deler av kuldemediet lekket ut. Få anlegget trykktestet og påfylt med rett mengde, ny kuldemedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med klimaanleggene i dagens biler er at kompressoren er plassert for langt nede... Oljen som brukes til å smøre kompressoren, o-ringer osv renner da ned i kompressoren når du stopper motoren. På kompressoren sitter det en sikkerhetsventil(overtrykksventil). Når du starter kompressoren igjen blir det overtrykk pga olja, og det blåses ut littegranne gass og olje. Etterhvert som tiden går blir det bare mindre og mindre gass i systemet, og kjølingen blir dårligere. MAO: det trenger ikke være noe galt/lekkasje i systemet selv om mengden gass stadig synker!

 

 

 

-Har gått flere kurs på AC, så detta kan jeg gitt:D

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UrGe-BoY

Har problemer med klimaanlegget i min bil... det blåser ikke skikkelig kaldt luft.. Bilen er en Audi a4 96 modell..

 

Noen som har forslag på hva som kan være galt?

 

Skal det utføres noen form for service/etterfylling på klimaanlegg?

 

Sjekk først om kompressoren går, den skal ikke gå konstant, men deler av tiden..

 

Dersom den ikke går kan det skyldes flere ting:

-Defekt kompressor

-For lavt trykk (for lite kjølemedium)

 

Om det er kjølemedium på den kan man sjekke ved å skru av en hette på den der kolben til AC anlegget, og trykk på ventilen, men man får ikke sjekket om den har bra nok trykk sånn, da må trykket måles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Sjekk først om kompressoren går, den skal ikke gå konstant, men deler av tiden..

 

Dersom den ikke går kan det skyldes flere ting:

-Defekt kompressor

-For lavt trykk (for lite kjølemedium)

 

 

Skjelden det er defekt kompresor når den ikke går runt..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår