Gå til innhold

Ratt til PS3

Ranger emnet

Nismo

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd litt med sixaxis kontrollen begynner jeg å lure på omikke jeg blir nødt til å kjøpe meg et ratt i stedet. Er det noe tøft som er på vei, eller er det best å kjøpe noe som er på merkedet idag? Det beste hittil er vel Logitec G25 eller noe sånt har jeg hørt. Er ikke så veldig oppdatert på dette her for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G25 er jo et PC-ratt, men virker på alle PS2-titler som støtter Force Feedback. Det samme gjelder vel så vidt jeg vet på PS3 også, men foreløpig er det vel ingen Playstation-spill som støtter direkte girvalg. Du vil altså måtte nøye deg med sekvensiell giring, og da er det kanskje lurest å velge Driving Force Pro som koster under halvparten.

Man lever jo i håpet om at GT5 vil støtte G25 fullt ut, men vi snakker jo nærmere halvannet år til det spillet kommer ut. :afro

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har G25 rattet, og jeg drifter jo med det, i LiveForSpeed. Jeg har rett og slett herja med det, og det holder veldig bra. Men en ting å utsette, den fine brumme lyden rattet lagde når jeg fikk det, begynner å gå over til en sur dfp lyd.. Rattet er veldig raskt! og det er positivt. Anbefales på det beste!

Nissan 200SX Pro serie bil.

1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G25 har to digre FF-motorer som støyer betraktelig mindre enn tidligere ratt pga lavere turtall selv ved heftig ratting. Lyden er der, men den er svakere og ikke så skarp. Hvordan dette blir når slitasjen melder seg vet jeg ikke noe om.

Girspaken er egentlig mer irriterende siden den lager en temmelig høylytt klikkelyd når du girer. Dette trekker ned det generelle kvalitetsintrykket, men jeg mener fortsatt at settet er verd prisen hvis du er entusiast. Det eneste alternativet man har hatt tidligere er vel ACT-labs sine sett, og der koster bare girkonsollen like mye som et komplett G25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig info.. Syns bare det er så rått med clutch pedal jeg.. Blir jo så mye enklere å drifte da.. Men har hørt at noen har slitt med at stikka ryker ganske lett, noen erfaringer på det området?

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min funker fint fortsatt, men det er nok viktig å ikke være hardhendt i giringa. Mekanikken i girspaken føles noe svak og tåler neppe stort mer enn akkurat så mye kraft som trengs for å flytte stikka fra gir til gir. En feil som har dukket opp på noen eksemplarer er at mikrobryteren til ett av girene slutter å virke. Sjette gir kan også være litt vanskelig å treffe om du har dårlig tid, men litt skikkelig bomgiring øker jo bare realismen :D:D

Rattet og pedalene tror jeg derimot du kan tukte så mye du vil uten bekymring. At pedalene har forskjellig motstand er helt glimrende, spesielt bremsepedalen er veldig fast og gjør det utrolig mye enklere å bremse optimalt uten å låse hjulene. Gasspedalen er veldig lett og clutchen er "sånn passe" :) Jeg må sitte i en plastikk-hagestol og kjøre fordi kontorstolen bare triller unna når jeg bremser og clutcher samtidig :D Man må faktisk bruke litt kraft med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DFP-rattet er noe av det hårdaste jeg har vært borti, men nå er ikke jeg kjent for å behandli ting dårlig.

Kjøpte rattet når GT3 var på markedet enda. Spilte flere omganger med GT3 og GT4 + div andre rallyspill,

merker ikke slitasje enda og nå er den pensjonert til fordel for G25-rattet.

En del har vært plaget med gir-konsollen til g25-rattet, jeg også faktisk.

Får ikke girspaken i "tip-tronic" modus, kun H-giring.

Ellers fungerer alt. Topp ratt og pedalsett.

Bremsepedalen er meget hard å trykke ned. Meget bra.

Fem rattar från mej... :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider