Gå til innhold

justere turbo trykk på FT

Ranger emnet


kungen89

Anbefalte innlegg

Er en slags ventil, som regulerer hvor mye luft som går fra kompressorhuset på turboen, til wastegate aktuatoren.

På denne måten "lurer" man wastegaten, til å tro at turboen lader mindre.. Den vil da holde wastegate staget inne, helt til den har greid å lade så mye at det får pressa seg gjennom ventilen.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lada no 1.7 på min, med stramma stag, så er bare å ta i.. eneste problemet du vil få med org aktuator er at når du strammer den god, er det ikke nok "slaglende" til at den får trykkt wg klappen inni turboen langt nok ut, slik at laddetrykket vil øke med turtallet.. jeg hadde 0.8bar grunntrykk klokke, og lada 1.3 stabilt bar.. heller kjøp ny trykk klokke enn å begynn med sånn bleedventil greier, såsant det ikke bare er midlertidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår