spurv Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Finner ingen tråder som tar dette opp noe veldig bra. Men hvordan går dere "proffer" frem?! :). Er det bare å kjøre på med høyttrykkspylern nedi motorromet ? HVor mange "bar" er maks og minimim anbefalt? Takker for tips.. fått litt bilpleie dilla :D.. gleder meg til å få polert bilen min nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 det meste tåler vann men ungå og få vann i fordeler f.eks. eller vis man har åpne luftfiltere. dekk de til med en pose. jeg pleier og bruke høytrykk spyler med inblanding av vaske middel og spruter det utover det hele. og eventuelt motorvask eller lignende på vanskelige flekker. så spyle over med litt forsiktig trykk, du må se ann litt avengi av motor osv. hvor du kan spyle hardt og ikke. så må du sikkert gå over med børste og filler og motorvask for og få det rent i kroker og kriker. lykke til Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtian Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 nyere biler skal man ikke ta motorvaskpå, på grunn av all elektronik. feks mister man garantilen på sin nye bmw hvis man tar motorvask. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Ville ha starte med og dekke til alle elektriske komponenter, fordeler, plugghull, og andre sensetive deler med plast folie eller alu. folie. Pass på og ta en liten teip rundt, det er ikke så viktig å få det vanntett akkurat, bare å holde mesteparten av vannet ute. Så spruter du på vann slik at møkka blir våt. Nå er det på tide med avfetting, start og sprute på nede og gå oppover, da slipper du at det drypper på deg. Husk at avfettinga tar vekk voks, så får du avfetting utenfor motor rommet må du ta på ny voks der. La avfettinga virke i 3-5 min avhengi av hvor møkkete motoren er. Er den ganske ren trenger du ikke bruke børste, men er den møkkete så må du bruke en børste så du får vekk all møkka. En liten maler penseler fin, også en tannbørste på trange steder. Når du er ferdig med avfettinga så spyl grundig i og rundt motoren. Pass på så du ikke spyler for nærme elektriske komponenter. Start motoren i ca 5 min, også lar du motoren tørke litt, så tar du et håndkle slik at det ikke kommer kalk/vannflekker. Tilslutt på vansklige steder bruker du trykkluft eller støvsuger som blåser til de siste vannrestene. Nå er det på tide med litt beskyttelse og fornyer. Sprut på overalt og følg bruksanvisinga. Ikke start motoren med en gang, da vil det du har hatt på tørke for fort og bli stygt. PS. burde vel flytte denne til "Bilpleie" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 OK.. takker for masse tips.. kanskje ta det litt piano første gangen iallefall :D. Har oftest ikke hastverk :). Fant ingen steder som heter "bilpleie". :(. Men mne.. fått vite det jeg trengte læl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Ingen grunn til og haste nei. Det ligger i lakk og karroseri, helt øverst er det "sveising" og "bilpleie" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonolav95 Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 hos møller tok dfe bare høytrykken å vasket. dette på alle årsmodeller Siter O 87 Bmw 320i x 90 Opel Calibra 16v 4x4 x 90 Opel Calibra 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.