Gå til innhold

Motorvask

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Finner ingen tråder som tar dette opp noe veldig bra. Men hvordan går dere "proffer" frem?! :).

 

Er det bare å kjøre på med høyttrykkspylern nedi motorromet ? HVor mange "bar" er maks og minimim anbefalt?

 

Takker for tips.. fått litt bilpleie dilla :D.. gleder meg til å få polert bilen min nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste tåler vann men ungå og få vann i fordeler f.eks. eller vis man har åpne luftfiltere. dekk de til med en pose. jeg pleier og bruke høytrykk spyler med inblanding av vaske middel og spruter det utover det hele. og eventuelt motorvask eller lignende på vanskelige flekker. så spyle over med litt forsiktig trykk, du må se ann litt avengi av motor osv. hvor du kan spyle hardt og ikke. så må du sikkert gå over med børste og filler og motorvask for og få det rent i kroker og kriker. lykke til

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha starte med og dekke til alle elektriske komponenter, fordeler, plugghull, og andre sensetive deler med plast folie eller alu. folie. Pass på og ta en liten teip rundt, det er ikke så viktig å få det vanntett akkurat, bare å holde mesteparten av vannet ute.

 

Så spruter du på vann slik at møkka blir våt. Nå er det på tide med avfetting, start og sprute på nede og gå oppover, da slipper du at det drypper på deg. Husk at avfettinga tar vekk voks, så får du avfetting utenfor motor rommet må du ta på ny voks der. La avfettinga virke i 3-5 min avhengi av hvor møkkete motoren er. Er den ganske ren trenger du ikke bruke børste, men er den møkkete så må du bruke en børste så du får vekk all møkka. En liten maler penseler fin, også en tannbørste på trange steder.

 

Når du er ferdig med avfettinga så spyl grundig i og rundt motoren. Pass på så du ikke spyler for nærme elektriske komponenter. Start motoren i ca 5 min, også lar du motoren tørke litt, så tar du et håndkle slik at det ikke kommer kalk/vannflekker. Tilslutt på vansklige steder bruker du trykkluft eller støvsuger som blåser til de siste vannrestene.

 

Nå er det på tide med litt beskyttelse og fornyer. Sprut på overalt og følg bruksanvisinga.

 

Ikke start motoren med en gang, da vil det du har hatt på tørke for fort og bli stygt.

 

PS. burde vel flytte denne til "Bilpleie"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår