Gå til innhold

Feil dere har hadd med deres 200?

Ranger emnet

luigi

Anbefalte innlegg

når folk kjører som de skulle sjålet både bil, bensin og førerkort, er det ingen biler som holder.....

min 245 -85 mod har gått 354.000, og den eneste driftstansen var når støtta til lageret på mellomakselen røyk av pga av rust for 3 år siden. ikke kult når kl er midnatt, i en mørk skogsstrekke i dalsland/sverige og sovende barn i bilen. heldigvis bodde vi nedi der da og fikk hjelp raskt!

ellers er det jo ledningene i bakluka en kjent sak, motor/drivverk må du gå inn for å ødelegge, og rust er de vel levert med fra fabrikken?

suveren bil, nå blir den shina opp med mye ny plåt, ny lakk, ny,sprekere motor (blir prosjekttråd etterhvert) og generelt oppgradert med rask jeg har liggende. arbeidsbil for'n far...

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

To much to list.

Nyeste feilen er ett eller annet som gjør at strømmen er på da jeg slår av bilen. Alle lys står på. Eneste måten å løse d på er å koble av strømmen på batteriet litt. Men med engang jeg starter er feilen tilbake. Whoohooo

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var endel feil på pappas gamle bil.. 86mod 240 GLT.

Litt rust ca overalt. Knekt stolrygg begge sider, ekstrem jordfeil som førte til at vindusviskerene starta av seg selv. Måtte slå på blinklyset for å slå dem av. Når man blinka, lyste det i ryggelyset og ene tåkelyset og langlyset kom på. Fløyta man, kobla cruisekontrollen seg inn. Setevarmene kortslutta som førte til brent sete. EL-vinduene var rar. Skulle man ha ned vinduet, låste døra seg. (Sentrallås, å man kom seg ikke ut med mindre man tok nøkkelen å låste opp fra utsiden.

Den siste stunda vi hadde den, var det kast i ett eller annet bak som førte til at bilen hoppet, bokstavligtalt bortover veien. Var også noe tull med EL-antenna. Den hoppa opp å ned når man bremsa. (Var ikke radio ellernoe å ledninga til antenna var klipt vekk.)

Ville ikke gå når motoren var varm. Kveltes hele tiden. (automatgir). Parkerte vi i sola, måtte vi vente til sola var gått ned før vi fikk start. Takluka lak og motoren funka ikke når man trykte på knappen. Måtte holde inne bremsa, slå på tåkelysene å nødblinken for at knappen skulle funke. Eller var det bare standardfeil som ekstremt feiljustert forstilling, dårlige dempere etc...

Den jeg har nå er det ikke så mye feil med. Var litt kluss i starten med at når jeg skulle blinke, kom ladelampa på og flyta funka ikke. Dette har da blitt bedre med tidene og alt funker nå. Har også fått en rar lyd bak. Høres ut som om fjæra detter ut av skåla i humper, å spretter inn igjen når jeg er ferdig med humpen. Har orginale fjærer. :)

Ellers er jeg storfornøyd med 240. Starter og går når man minst forventer det og stopper som oftest alltid. Min er da litt rar når det gjelder stopping. Har ca 2 min ettertenning.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To much to list.

Nyeste feilen er ett eller annet som gjør at strømmen er på da jeg slår av bilen. Alle lys står på. Eneste måten å løse d på er å koble av strømmen på batteriet litt. Men med engang jeg starter er feilen tilbake. Whoohooo

hadde samma problemet på min. var ledningene på hengerfeste!

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samma problemet på min. var ledningene på hengerfeste!

det er standardfeil på all elektronikkfeil, begynn der når det er noe som struler.

er et tips å bytte den kontakta annenhvert år, og fylle den med vaselin før man klemmer den inn til gummipakningen.

min har alltid starta, sto f.eks i over 30 minus en hel uke, uten motorvarmer, men starta og gikk gjorde det!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider