Gå til innhold

Knekt skrue som holder fast bremseskive!

Ranger emnet

CoilOver

Anbefalte innlegg

Jeg var først nede på vw/gumpen og snakket med en person på delelager om han visste om det satt en phillipsskrue som kunne være vanskelig å få av i forbindelse med bremsebytte foran. Jeg var interessert i å ha denne phillipsskruen hvis det satt en slik en eller annen plass i forbindelse med bremsebyttet av klosser og skiver.

Jeg sa jeg hadde lest om dette på nettet i en tutorial. Nei, han trodde ikke det var det, men satt meg i kontakt med en av mekanikerne. Jeg stilte samme spørsmål, men han visste ikke om noen phillipsskrue.

Så et par dager senere når jeg endelig hadde fri, så jekket jeg opp bilen, tok av dekkene, og der ser jeg at det sitter en phillipsskrue som holder fast bremseskivene.

Jeg sprayet så godt på med rustløser både her og der, sånn at skruene kunne løsne litt lettere dagen etter.

Vel, det gikk greit å løsne phillipsskruen på høyreside, men på venstre side var det kun flytegrensen som beveget seg på skruen, så hodet knakk!!!

knektskrue.jpg

Og jeg trenger bilen i løpet av mandag og det går ingen buss mot byen, sånn at jeg kan få kjøpt ny skrue. Så nå må jeg koste på en dyr taxi og tapt arbeidstid for å komme meg ut til vw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på problemet ditt.

Denne skruen har kun til hensikt å holde skiven på plass ved kaliperbytte o.s.v.

Det er hjulboltene som holder det hele sammen, så du kan trygt fjerne hele bolten, eller i det minste kjøre ned å få kjøpt ny.

På Volvo, som har det samme prinsippet, må som regel denne fjernes når man monterer uoriginale alu.felger..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider