andeey Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Noen som har tips / erfaring med hvordan jeg kan være sikker på km-standen på A3, har en kamerat som har handlet, og vi er usikre på om KM standen stemmer. Er det normalt med rift i gir-posen på 60.000, på en 99' bykjørt bil (syntetisk tynt stoff) Ellers om det kan ses på fks om reg reimen er tatt eller om det ligger lagret i minnet? Takk for alle tips folkens! Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Noen som har tips / erfaring med hvordan jeg kan være sikker på km-standen på A3, har en kamerat som har handlet, og vi er usikre på om KM standen stemmer. Er det normalt med rift i gir-posen på 60.000, på en 99' bykjørt bil (syntetisk tynt stoff) Ellers om det kan ses på fks om reg reimen er tatt eller om det ligger lagret i minnet? Takk for alle tips folkens! Anders forsikringselskapet har som regel en viss peiling , vist bilen har hatt mange eigera. og verkstede som har utført service /eukontroll skriv opp km stand Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Er det ikke noe med service-intervall? Som kan sjekkes via OBD/Vag-Com? 99mod med 60k på telleren høres litt mystisk ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Noen som vet noe mer om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Sjekk service heftet. km stand skal jo være notert der. Ellers står jo uansett hvem verksted de har hatt bilen på, ring inn dit og oppgi skiltnummeret ditt så får du vite km stand på bilen sist gang den var på verksted. km stand blir ALLTID skrivd opp når den er på verksted. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Sjekk service heftet. km stand skal jo være notert der. Ellers står jo uansett hvem verksted de har hatt bilen på, ring inn dit og oppgi skiltnummeret ditt så får du vite km stand på bilen sist gang den var på verksted. km stand blir ALLTID skrivd opp når den er på verksted. Stemmer dette, er bla. pga garanti på reimer som ryker iløpet av garantitid osv. Sjekk det vanlige, som pedaler, ratt, girkule(som sjekka) og generellt litt sånne ting. Hvis serviceheftet har "forsvunnet" kan du nok nesten gå ut i fra at km.stand er tukla med. Men det har skjedd mange så ikke bruk det som hovedpunkt i en evt. pruting. Men manglende servicehefte er ett ganske stort prutningspunkt i mine øyne Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Hva mener du med rift? At det kun er en liten rift som er gjort ved uhell, eller at girposen begynner å smuldre opp? Men posen pleier å blir shabby rundt 100 000km. Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Når man setter bilen i revers presses posen mellom girstangen og siden, der er det slitasje. Ellers ser bilen veldig pen ut. Serviceheftet ER faktisk forsvunnet. Bilen ble importert i 2002, med servicehefte og alt i orden. Ny eier i Norge var en skikkelig fyr som eier flere store klesbutikker i Rogaland. Han glemte å få igjen serviceheftet etter en reparasjon, og det stoler jeg på. Det er heller hva som kan ha skjedd i Tyskland før den kom til Norge. Har dokumentasjon på at bilen hadde service dagen før den ble shippet til Norge, hvor de demonterte, smørte opp og monterte bremsene igjen. Da var registrert km stand 19.000. Jeg kan tenke meg det var skriking av bremsene pga. at den ble lite brukt... Før dette er det liten dokumentasjon, hverken på servicer eller reparasjoner. Ser i døren på bilen at det har vært ett serviceklister før det som står fra 2002 i Tyskland. I Norge har ikke verkstedet satt på service klister.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-gti Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 sjekk historikken på bilen ved å ringe møller.. jeg redda meg fra å kjøpe en mandagsbil på den måten Siter Rollin on dubs;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mutta Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 min runder no snart 140 000km men jeg har nesten ikke anntydning til slitasje på min gir pose. kanskje jeg bare er heldig. hvem vet. men du skal jo kunne se det på setet også. spesielt venstre side på fører sete da du "sneier" som oftest borti der når du setter deg inn og derfor blir fortere slitt. under mattene det helene hviler skal man vel se litt også. det så jeg hvertfall på min gamle. den var gått 300 000km før jeg solgte deg vel og merke men da kunne jeg se merker der helen haddde hvilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Min har og hull i den posen. Hadde når jeg kjøpte den og, da var den kjørt 100 000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg