Gå til innhold

Selges: Kadett C Coupe Cosworth

Ranger emnet


500

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De hadde vel en finger eller 10 med i spillet på toppen, men resten er Opel.

 

Dog det har Ingenting med Ford å gjøre.

 

Hva er forsikring på en slik bil? Det må jo være noe hinnsides, med gammel Opel og nærmerer 400 hest:eek:

Videre er det ganske sikkert ikke mulig å få godkjent, siden kadett C ikke er godkjent for mer enn 220 NM mener jeg.

 

- Men med de rette delene går det nokk bra likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går vel an å få godkjennt det ja. Joa 16v cih toppen er laget av cosworth. Mest sansynlig har vel hele motoren blitt "behandla" av cosworth siden 16v toppen ikke passer uten modifisering på std cih blokk, er en toppbolt som bommer. Men Irmscher har vel oxo hatt med no fingere her, for i navnet i400 står jo i'n for irmscher.

Skrik ut hvis jeg har driti meg skikkelig ut nå :D

 

Men spør du meg så putt oppi hvaslags maskin du vil bare du er fornøyd selv ;)

 

Men dette er da MIN mening, vet spess ikke Mrkadett deler den meninga :D hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KviljoRacing

Toppen skal passe på Opel 2.0 diesel-blokk. Og det var kun noen Mantaer som hadde betegnelsen i400, i samme rekke som i200, i220, i240 og i300. Ascona og de tidlige Mantaene het kun 400.

 

ikke umulig at irmscher bare har stått for karosseri da, og/eller bare modifisert 400 bilene.

 

godt mulig den passer på diesel blokka, men den passer ivaffal på bensinblokka hvis du borrer opp et nytt hull til den ene toppbolten, mange som gjør det. Diesel blokka har vel også tynnere "vegger" som gjør at den ikke er så trimmings vennlig + at blokkka må freses ned for å få riktig høyde på den.

 

trimme "guruene" vil ivaffal ikke bruke diesel blokka. 2.4 omega ska være bra, tjukt gods i den og tjukke kjølekanaler, som gjør at det ikke sprekker så fort.

 

(igjen si ifra om jeg tar helt feil) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør han som har 700hk 16v cih maskin du, (http://www.opeltuners.com) Det kan ikke ha vært std diesel blokk, de er nemlig høyere en bensin blokkene. han jeg har pasta litt fra under her svarte på hvorfor han ikke brukte disel blokka men jeg finner ikke igjen detn tråden, men han fikk ikke borra den opp nok til å få riktig slagvolum. oxo var det en toppbolt som traff rett i en kjølekanal å no greier.

 

det er en grunn til at han duden her har brukt omega blokka:

 

Ascona weights 1120kg and runs on normal race fuel. Engine is based on Opel 400 16V head, and bottom end is based on 2.4L Cih Omega block with 2.2L crank axle (stroke shortened by 1mm -> 76.5mm). Con rods are custom made aluminium rods by PO-Metal. Pistons are custom made by JE´s and Timo him self (96.5mm). Injectors are custom made by Ford motorsport (1500cc/min, "basetime" about 77%). Engine management is Hestec. Engine runs 9900rpm and produces something like 800-900hp at 2.3 bar of boost (very hard to estimate, and impossible to measure at local dynos.)

 

the engine block is stock in everyway! While BMW, Ford, Volvo etc. racers use stronger caps (not all), block fillers and titanium support girdles, we doesn´t need to use any of those. So the cih-block is unbelievable strong (2.4L Omega/Frontera block is the strongest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tru han som skal selge denne cupen hadde likt at dere fant en annen tråd og diskutere dette på og ikke under hans salgs anonnse

 

:D

70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth

73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side

98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår