Gå til innhold

Opphoring av 740`n :)

Ranger emnet

azfriz

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! da har jeg endelig fått kommet i gang, og er klar til å starte oppphoring av 740`n!

slik som den står nå, så står det en b230ET i, som er delvisnedplukket da jeg skal inn med en FK motor i stedet.

dette blir et større prosjekt, og det skal ende på ca. 300hk til å begynne med. har en del kompiser som skal hjelpe meg, og ringer og maser litt på KM Technics på Levanger, som da er svært hjelpevillige:)

kan ikke så fryktelig mye selv, så planen er da å lære en del på det også.

eneste som er anskaffet hittil er en T5 turbo.. men resten vil komme, men først skal motoren ut, inn med b230FK, med h-profil råder..

jeg skal komme jevnt med oppdatering når det skjer noe, men slik det ligger an nå, så får jeg stortsett bare skrudd i helgene, da jeg jobber 12 mil unna der bilen står!

lover å komme med masse bilder og oppdateringer etter hvert som det skjer noe :)

men akkurat nå sitter jeg fast.. plukker ut ET`n, men jeg er usikker på hva av ledningsnett som skal ut.. jeg har løsnet på begge sidene i motorrommet.. men hva må jeg ut med innvendig? alt under sikringsboks osv?

Takker for svar, å håper på god hjelp fra erfarne folk:)

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Volvo 740 GL(vraket etter kræsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da ligger motor til salg! http://www.autodb.no -> B230ET i nord-trøndelag:)

bilder kommer snart, må vel ordne meg en hjemmesider eller noe å legge ut bildene på først.. eller har noen en snedig side der jeg kan legge de rett ut på?:)

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?action=view&current=volvo1.jpg

http://s172.photobucket.com/albums/w34/AzfriZ/?action=view&current=volvo2.jpg

http://s172.photobucket.com/albums/w34/AzfriZ/?action=view&current=interir.jpg

http://s172.photobucket.com/albums/w34/AzfriZ/?action=view&current=P4120290.jpg

anlegget som står i der, er plukket ut, skal inn med et litt større et:)

god helg alle sammen!

Mvh.

Are

motor selges neste søndag btw:rolleyes:

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem skal være ganske beine de.. men eksosanlegget er vel skrudd av på bildet der, så kan være derfor de er litt skeive.. ikke tenkte over det:)

han kuken fra oppdal som skulle kjøpe motoren i dag dukket selvfølgelig ikke opp.. ga ikke lyd i fra seg engang! så motoren er fortsatt til salg:(

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

ny motor er innkjøp, endte på en FK motor som har gått 90k.. med følgende m45 kasse :)

straks til innkjøp av h-profilråder og smistempler :):driving

Volvo 940 TIC (FK)

Volvo 740 TIC

Volvo 760 GLE(solgt)

Volvo 740 GL(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...