junjun Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Etter jeg hadde innbrud i bilen så nekter bilen å starte på nøkkelen, og ettersom jeg har alarm så har jeg mistanke om at det er et relè som er gåent.. Det er da jeg lurer på om noen kunne ha tatt et bilde av sikringsboksen, og vist meg hva alle relèene var til. Er det en måte jeg kan finne ut om et relè er gåent eller ikke? Siter Vw Corrado G60 1990 Mercedes 190E 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Skal prøve å ta bilde senere. Er det et enkelt rele med 2 innganger og 2 utganger, så kjører du 12v inn på styreinngangen og jord på styreutgangen. Styregangene er som oftest de tynneste pinnene. Når du hører et klikk, så kjører du et multimeter(ohm) inn på de to andre stikkene. Får du motstand da, så fungerer det som det skal. Referer til min tidligere tråd her på corradoforumet: "Elektriske anlegg" av Elitecorrado http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165356 Jeg skal prøve å finne utav probleme dine. Men det blir ikke enkelt... Bruker vel dagen på det... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Men før jeg går igang med noen som helst etterforskning så må jeg vite hva som fungerer og IKKE fungerer. Hva skjer når du vrir om nøkkelen til Pos 1 og til pos 2 (Startmotorpos) Er det strøm på batteriet? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
junjun Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Det er strøm på den, når jeg vrir den til det første hakket så lyser alt som det skal, men når jeg vrir den det siste stykket, der den skulle ha startet på, så skjer det ikke noe. Så det kan jo tyde på at det er alarmen som lager en startsperre? Men så var det jo å finne om det er et rele som er gåent, for har sjekka alle sikringene.. Siter Vw Corrado G60 1990 Mercedes 190E 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Hva skjer om du gir strøm rett fra batteriet? Tvangskjøre styrestrøm fra batteriet og på innslaget. Hvis vi tenker litt logisk: Hovedkretsen til starteren sluttes når innslag går inn... Innslaget går inn kun når den får en sluttet krets. PÅ en normal bil er det nok med å vri nøkkelen HELT om. Men med startsperre så må kretsen sluttes. For å slutte den må relèet få styrestrøm eller ev. få beskjed om å slutte strømmen. Enten kan releet være gåent, eller så har releet fått beskjed om kutte strømmen helt pga tyveriforsøk. Du har ikke et eget panel der det går an å taste inn en sikkerhetskode? Mulig det må til for å nullstille alarmsystemet. Slik er det på min iallefall.... Hvis jeg tar feil.....så rett meg Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
junjun Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Hva skjer om du gir strøm rett fra batteriet?Tvangskjøre styrestrøm fra batteriet og på innslaget. Jeg kan sette på tenninga inne i bilen, for å så enten starte den med et skrujern på starteren eller løpe den igang.. Tror ikke jeg har et sånn panel som du snakker om, har kun som jeg har sett, en boks jeg kan stille følsomheten på og selve boksen som styrer alamrmen.. Siter Vw Corrado G60 1990 Mercedes 190E 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Jeg kan sette på tenninga inne i bilen, for å så enten starte den med et skrujern på starteren eller løpe den igang.. Tror ikke jeg har et sånn panel som du snakker om, har kun som jeg har sett, en boks jeg kan stille følsomheten på og selve boksen som styrer alamrmen.. Det skjer ingenting der det egentlig skulle komt tenning? Og du kan ta den på gir, eller starte den direkte på starteren? Hørest veldig ut som baksiden av tenningslåsen, har akk byttet den, og då funker alt som det skal. Mads. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
junjun Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Det skjer ingenting der det egentlig skulle komt tenning?Og du kan ta den på gir, eller starte den direkte på starteren? Mads. ja det stemmer meen, hvis det er den kontakten bak tenningslåsen du mener, skulle det ikke i teorien funke å tjukoble den, før den kontakten? bare for å sjekke om det er det som er galt.. Siter Vw Corrado G60 1990 Mercedes 190E 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 ja det stemmer meen, hvis det er den kontakten bak tenningslåsen du mener, skulle det ikke i teorien funke å tjukoble den, før den kontakten? bare for å sjekke om det er det som er galt.. Ja mellom de to røde 4mm2 ledningene. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
junjun Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Ja mellom de to røde 4mm2 ledningene. er det sånn at jeg bare kan ribbe ledningene og ta ei ledning mellom de 2 røde? slik at jeg slipper å dele dem? Siter Vw Corrado G60 1990 Mercedes 190E 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 er det sånn at jeg bare kan ribbe ledningene og ta ei ledning mellom de 2 røde? slik at jeg slipper å dele dem? Spørs kor orden du vil ha på ledningsnettet ditt, eg ville ikke ribbet isolasjonen.Du kan jo ribbe og tape, men du kan jo bare ta en liten ledningsbit ned i de to tilkoblingene på "framsiden" av tenningslåsen, den svarte plastklossen de går innpå, då finner du ut om det er bakstykket. U SEE? Mads. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
junjun Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Spørs kor orden du vil ha på ledningsnettet ditt, eg ville ikke ribbet isolasjonen.Du kan jo ribbe og tape, men du kan jo bare ta en liten ledningsbit ned i de to tilkoblingene på "framsiden" av tenningslåsen, den svarte plastklossen de går innpå, då finner du ut om det er bakstykket. U SEE? Mads. AAh, I see ;) Bare at min sånn kloss er gulaktig :D Siter Vw Corrado G60 1990 Mercedes 190E 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 AAh, I see ;)Bare at min sånn kloss er gulaktig :D Jess jess, korrekt. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
junjun Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Prøvde å koble de sammen, funka ikke, så den kontakten er nokk i orden.. Siter Vw Corrado G60 1990 Mercedes 190E 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Prøvde å koble de sammen, funka ikke, så den kontakten er nokk i orden.. Og startren sveiv ikke en gang? Viss alt hade vært i orden så skulle jo starteren svive. Mads. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.