Gå til innhold

Noen som har bilde av sikringsboks?

Ranger emnet


junjun

Anbefalte innlegg

Etter jeg hadde innbrud i bilen så nekter bilen å starte på nøkkelen, og ettersom jeg har alarm så har jeg mistanke om at det er et relè som er gåent..

 

Det er da jeg lurer på om noen kunne ha tatt et bilde av sikringsboksen, og vist meg hva alle relèene var til.

 

Er det en måte jeg kan finne ut om et relè er gåent eller ikke?

Vw Corrado G60 1990

Mercedes 190E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å ta bilde senere.

Er det et enkelt rele med 2 innganger og 2 utganger,

så kjører du 12v inn på styreinngangen og jord på styreutgangen.

Styregangene er som oftest de tynneste pinnene.

Når du hører et klikk, så kjører du et multimeter(ohm) inn på de to andre stikkene.

Får du motstand da, så fungerer det som det skal.

 

Referer til min tidligere tråd her på corradoforumet:

"Elektriske anlegg" av Elitecorrado

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165356

 

 

Jeg skal prøve å finne utav probleme dine.

Men det blir ikke enkelt...

Bruker vel dagen på det...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strøm på den, når jeg vrir den til det første hakket så lyser alt som det skal, men når jeg vrir den det siste stykket, der den skulle ha startet på, så skjer det ikke noe.

Så det kan jo tyde på at det er alarmen som lager en startsperre?

Men så var det jo å finne om det er et rele som er gåent, for har sjekka alle sikringene..

Vw Corrado G60 1990

Mercedes 190E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du gir strøm rett fra batteriet?

Tvangskjøre styrestrøm fra batteriet og på innslaget.

Hvis vi tenker litt logisk:

Hovedkretsen til starteren sluttes når innslag går inn...

Innslaget går inn kun når den får en sluttet krets.

PÅ en normal bil er det nok med å vri nøkkelen HELT om.

 

Men med startsperre så må kretsen sluttes.

For å slutte den må relèet få styrestrøm eller ev. få beskjed om å slutte strømmen.

Enten kan releet være gåent, eller så har releet fått beskjed om

kutte strømmen helt pga tyveriforsøk.

Du har ikke et eget panel der det går an å taste inn en sikkerhetskode?

Mulig det må til for å nullstille alarmsystemet.

Slik er det på min iallefall....

 

Hvis jeg tar feil.....så rett meg

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om du gir strøm rett fra batteriet?

Tvangskjøre styrestrøm fra batteriet og på innslaget.

 

 

Jeg kan sette på tenninga inne i bilen, for å så enten starte den med et skrujern på starteren eller løpe den igang..

 

 

 

Tror ikke jeg har et sånn panel som du snakker om, har kun som jeg har sett, en boks jeg kan stille følsomheten på og selve boksen som styrer alamrmen..

Vw Corrado G60 1990

Mercedes 190E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sette på tenninga inne i bilen, for å så enten starte den med et skrujern på starteren eller løpe den igang..

 

 

 

Tror ikke jeg har et sånn panel som du snakker om, har kun som jeg har sett, en boks jeg kan stille følsomheten på og selve boksen som styrer alamrmen..

 

Det skjer ingenting der det egentlig skulle komt tenning?

Og du kan ta den på gir, eller starte den direkte på starteren?

 

Hørest veldig ut som baksiden av tenningslåsen, har akk byttet den, og då funker alt som det skal.

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ingenting der det egentlig skulle komt tenning?

Og du kan ta den på gir, eller starte den direkte på starteren?

Mads.

 

ja det stemmer

 

 

meen, hvis det er den kontakten bak tenningslåsen du mener, skulle det ikke i teorien funke å tjukoble den, før den kontakten?

bare for å sjekke om det er det som er galt..

Vw Corrado G60 1990

Mercedes 190E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sånn at jeg bare kan ribbe ledningene og ta ei ledning mellom de 2 røde? slik at jeg slipper å dele dem?
Spørs kor orden du vil ha på ledningsnettet ditt, eg ville ikke ribbet isolasjonen.

Du kan jo ribbe og tape, men du kan jo bare ta en liten ledningsbit ned i de to tilkoblingene på "framsiden" av tenningslåsen, den svarte plastklossen de går innpå, då finner du ut om det er bakstykket. U SEE?

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs kor orden du vil ha på ledningsnettet ditt, eg ville ikke ribbet isolasjonen.

Du kan jo ribbe og tape, men du kan jo bare ta en liten ledningsbit ned i de to tilkoblingene på "framsiden" av tenningslåsen, den svarte plastklossen de går innpå, då finner du ut om det er bakstykket. U SEE?

 

Mads.

 

AAh, I see ;)

Bare at min sånn kloss er gulaktig :D

Vw Corrado G60 1990

Mercedes 190E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår