Gå til innhold

Spørsmål..overhale felger

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

her er ståa..

eg har 6 felger 4 stk 15x8 og 2 stk 15x10

alle sammen er like og er prega av rust i sprekker og rundt bolthullene og krommen er begynt å få en del rustflekker i seg selv etter rens med stålull...

det eg tenker på er å sandblåse felgene og lakke de..

men der kommer problemet/spørsmålene inn..

kordan er det å sandblåse krom? hvilken lakktype er best?

bilen min skal bli svart så har litt lyst på gullsenter i felgene og sølvfarge i kantene/baksiden

noen tips om ka eg bør gjøre? er det dumt å sandblåse??burde eg sendt de for glassblåsing??

er også litt småskader som hadde vert fint å kunne sparkle om det er mulig???

kommer det til å bli holdbart??

kan legge inn bilder av felgene om det er noe noen lurer på..

TAKKER FOR GODE IDEER OG SVAR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint muligt å sandblåse krom.

Pulverlakk er best (og dyrt).

Sparkle de felgene tror jeg ikke er holdbart i lengden(?).

Jeg ville latt de felgene være og kjøpt nye, det finnes såpass med tilbud ute i markedet at det du legger ut på de felgene du har, så får du nesten nye hvis en leter litt.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har seg slik at disse felgene eg har er vanskelige å finne brukt..og skal eg kjøpe nye kommer det på opp mot 10-12000 og det er uaktuelt for en skoleungdom!

tenkte egentlig å bare sparkle noen riper ikkje noe mere enn det..har tenkt på pulverlakk og hørt litt rundt om og da kan eg nesten kjøpe nye felger i stedenfor..men er det mulig å bruke billakk? og evt er det lurt å bruke en slags grunning??

tenkte noe i denne duren:

1.sandblåse

2.syregrunning

3.primer

4.lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 500,- for å pulverlakkere en komplett bakaksling..

Det var selve huset, dekselet bak, begge bremsetromlene, begge "platene" der du fester bremsesylinder og band og en brakett som holder en gummiklosse..

Så å si at det er dyrt, er vel å ta i.. :)

Men skal legges til at jeg fikk en god pris da, men tror ikke det er så mye dyrere for mr.Hvemsomhelst..

De har pulverlakkeringsanlegg på de store vernede bedriftene rundt omkring, hør der du.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider