Gå til innhold

Hvordan få forsterker ned i 1 ohm ?

Ranger emnet

Audi-RF

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm... Mente at de gamle punch x.x forsterkerene var stabile ned i 1 ohm jeg... 50.1 er oppgitt til å være stabil i 0.5ohm, men funker greit i 0.25ohm også....

Hvis det er noen som sitter med en gammel 50.1 1x50W forsterker så er jeg interessert i den.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi-RF

Har en Rockford fosgate 300.2 forsterker på 312W RMS, denne har jeg lyst til å sette ned fra 2 ohm til 1 ohm og dobble effekten. Da kan jeg kjøre 2 enkle subber på denne.

Hvordan skal dette gjøres, har blitt forklart før men fikk ikke så mye med meg av det

Komer jo litt ann på hvordan høtalere du har.. har du 2 subber på 2 ohm kan du paralell koble disse, men har du 4ohms subber trenger du dobbelcolete subber eller 4 stk..;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

Hmm... Mente at de gamle punch x.x forsterkerene var stabile ned i 1 ohm jeg... 50.1 er oppgitt til å være stabil i 0.5ohm, men funker greit i 0.25ohm også....

Hvis det er noen som sitter med en gammel 50.1 1x50W forsterker så er jeg interessert i den.

De fleste RF forsterkere tåler 1ohm, men de klarer ikke å levere mer i 1ohm enn i 2ohm. Strømforsyninnga går tom, og da begynner det å vrenge. Men den har ikke problemer med å kjøres i 1ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

De fleste RF forsterkere tåler 1ohm, men de klarer ikke å levere mer i 1ohm enn i 2ohm. Strømforsyninnga går tom, og da begynner det å vrenge. Men den har ikke problemer med å kjøres i 1ohm.

Skal si meg enig hva er vitsen med og kjøre en forsterker i 1ohm da det ikke er nesten noe effektog hente, nei kjøp en ny og større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Skal si meg enig hva er vitsen med og kjøre en forsterker i 1ohm da det ikke er nesten noe effektog hente, nei kjøp en ny og større.

Kan være en fordel hvis han sliter med et dårlig varmeapparat i bilen da:)

alj_gsi: tviler sterkt på at den begynner å brenne men:rolleyes:

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal funke, vet om en som gjorde dette med samme forsterker. Da kjørte han 2 små subber på den. Det gik helt fint

Jeg vil bruke denne til å kjøre 2 små subber + en 4kanaler front og bakhøytalerene

har også en 12'' som jeg må kjøpe en bedre forsterker til, ingen av de jeg har klarer å drive den skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

Det tåler ikke den forsterkeren, da begynner den å brenne.

50.1 tåler det...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Stemmer det men det finnes et par hederlige unntak. Tre av de aller beste forsterkerene RF har bygd er fra 97-98 perioden x.x serien. Etter manges mening er 50.1 den beste av dem alle. Den leverer møe mer jo lenger ned mot 0.5ohm du kommer.. 1x50W i 4Ohm 1Xca 1200 i 0.5ohm søt sak.. Første gang jeg så den lille tassen og så på målepapiret som fulgte med ble jeg litt overasket..ca 1000W i 1 ohm... Hørte den koblet på 4 stk RF 12" for et par år siden og det er noe av det villeste jeg har hørt :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi-RF

Det skal funke, vet om en som gjorde dette med samme forsterker. Da kjørte han 2 små subber på den. Det gik helt fint

Jeg vil bruke denne til å kjøre 2 små subber + en 4kanaler front og bakhøytalerene

har også en 12'' som jeg må kjøpe en bedre forsterker til, ingen av de jeg har klarer å drive den skikkelig

Kan du forklare det litt nærmere???

Rockford fosgate 300.2 forsterker er for liten til en 12"???????:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider