FORD-RS Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Jeg tenkte jeg skulle bygge meg motor no. Hva tror dere om dette oppsettet? nyoverhalt bunndel med is-råder, nye lager og neddreide stempel (0,8mm). nyoverhalt topp med med ny kam og lager. hjemlaget innsug til volvo r-sport gasser. hjemlaget utsug t3 cosworth ic dette tenkte jeg skulle dra ca.160-165hk fra motor. Blir dette ketchup?? Siter *Ford sierra 2.0is -86(solgt) *Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Burde gå greit det der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 160-165 HK er i såfall maks av hva du får ut av denne hvis du er heldig. Gasserturboene har veldig lett for å gå med for mager blanding ved høyt turbotrykk, og da kan motoren havarere fort.:nono: Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FORD-RS Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 bedre med dobbel gasser isteden da? Siter *Ford sierra 2.0is -86(solgt) *Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Nei. En gasser er konstruert for å dra inn bensin når det er vacuum etter spjellplatene. Når du trykker inn luft med turbo vil du "ødelegge" dette vacuumet. Derfor vil du magre ut bensinblandingen. Volvo sine trykkforgassere fungerer bra til lavere turbotrykk, men ikke la deg friste til å justere opp trykket. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FORD-RS Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 max trykk?? Siter *Ford sierra 2.0is -86(solgt) *Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 disse r-sport gasserene skal ha en nippel fra trykkboksen på forgasseren med slange ned til flotørkammeret på gasseren. med dette inntakt så ser jeg ikke helt problemet til 780 bertone, i og med at luftrykket skal utgjenve seg helt likt med bensintrykket. men visst du har volvo org. turbo så vil du vel uansett ikke kunne få nok luft til å kjøre med serlig mer enn 1bar i ladetrykk;) org skal da b230 motoren yte 165 hk med intercooler så kan jo hende at du oppnår d samme viss du skal justere trykket. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Jeg er ikke helt 100 på dette problemet, men er blitt fortalt at når du trykker luft inn i gasseren med turbo, vil trykkdiferansen mellom den ene og den andre siden av spjellet bli lavere enn ved uten turbo. Og det er jo trykkdiferansen som drar bensin ut av flotørkammeret og inn i dysen. Dermed vil det bli mindre bensin i forhold til luft. Altså magrere blanding. Jeg sier ikke at det ikke er mulig å øke ladetrykket, men man må være klar over problemet, for å slippe tenningsbank. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 ja skjønner tanken din men her skal altså bensinen bli sugd ut av flotørkammeret ved stengt gasspjeld og "trykt" gjennom ved opent gasspjeld...;) går som sagt slange mellom trykksiden og ner til flotørkammer Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 En mulighet er å sette gasseren før turbo... Har ingen erfaring med det selv, men har sett flere som har gjort det. Dog ingen med intercooler (bensinen sørger for kjøling) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 grunnen til at ingen kjører med intercooler når de har gasser før turbo er at bensinen kondenserer i cooleren og blir til dråper.. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasser4life Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Mye kloke ider men 140-160 hk er ikke umuli.. bensin pumpe å btr er jo lurt da.. bare å prøve. er det eneste som hjelper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.