Gå til innhold

gasserturbo? hva tror dere?


FORD-RS

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle bygge meg motor no. Hva tror dere om dette oppsettet?

 

nyoverhalt bunndel med is-råder, nye lager og neddreide stempel (0,8mm).

nyoverhalt topp med med ny kam og lager.

hjemlaget innsug til volvo r-sport gasser.

hjemlaget utsug

t3

cosworth ic

 

dette tenkte jeg skulle dra ca.160-165hk fra motor. Blir dette ketchup??

*Ford sierra 2.0is -86(solgt)

*Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. En gasser er konstruert for å dra inn bensin når det er vacuum etter spjellplatene. Når du trykker inn luft med turbo vil du "ødelegge" dette vacuumet. Derfor vil du magre ut bensinblandingen.

 

Volvo sine trykkforgassere fungerer bra til lavere turbotrykk, men ikke la deg friste til å justere opp trykket.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse r-sport gasserene skal ha en nippel fra trykkboksen på forgasseren med slange ned til flotørkammeret på gasseren.

 

med dette inntakt så ser jeg ikke helt problemet til 780 bertone, i og med at luftrykket skal utgjenve seg helt likt med bensintrykket.

 

men visst du har volvo org. turbo så vil du vel uansett ikke kunne få nok luft til å kjøre med serlig mer enn 1bar i ladetrykk;)

 

org skal da b230 motoren yte 165 hk med intercooler så kan jo hende at du oppnår d samme viss du skal justere trykket.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt 100 på dette problemet, men er blitt fortalt at når du trykker luft inn i gasseren med turbo, vil trykkdiferansen mellom den ene og den andre siden av spjellet bli lavere enn ved uten turbo.

Og det er jo trykkdiferansen som drar bensin ut av flotørkammeret og inn i dysen. Dermed vil det bli mindre bensin i forhold til luft. Altså magrere blanding.

Jeg sier ikke at det ikke er mulig å øke ladetrykket, men man må være klar over problemet, for å slippe tenningsbank.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår