volvokvaløya Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Det er en kulelagret T04E....vil jo komme ann på hvor mye større det er enn det mindre eksoshuset?..men i praksis vil det jo si mer effekt og mindre mottrykk ,træger spol på omtrent samme trykk hvis den har samme kompressor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Kjempe flott bil du har:) Men skjønnte ikke stort av den våtslipinga de, bare matta du ned med vann og fint fint pair og polerte over etterpå? Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Det er en kulelagret T04E....vil jo komme ann på hvor mye større det er enn det mindre eksoshuset?..men i praksis vil det jo si mer effekt og mindre mottrykk ,træger spol på omtrent samme trykk hvis den har samme kompressor :) Sweet :) Tror 18t har større kompressorhus enn den originale 13c ja.. Monterer kanskje alt ferdig i dag, ser veldig frem til å prøve :) Kjempe flott bil du har:) Men skjønnte ikke stort av den våtslipinga de, bare matta du ned med vann og fint fint pair og polerte over etterpå? Takk :) Ang. våtslipinga.. Så gjorde jeg det for å fjerne defektene i lakken (swirls aka. vaskeriper, og litt dypere riper), samt for å få sletta ut lakken.. Jeg hater "appelsinhud" :) Slipte bilen med p2000 papir med en såpeblanding på sprayflaske som smøring. Deretter kjørte jeg på med et kraftig compound, på ullpute. Det blir litt spor igjen av dette, så for å fjerne de merkene, valgte jeg en medium polish som avslutter som en finishing, på en polerings-pute. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Ferdig! Alt fungerte som det skulle, ingen lekkasjer eller noe :) Den gikk en smule bedre kan man si! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Sweet :) Tror 18t har større kompressorhus enn den originale 13c ja.. Monterer kanskje alt ferdig i dag, ser veldig frem til å prøve :) Takk :) Ang. våtslipinga.. Så gjorde jeg det for å fjerne defektene i lakken (swirls aka. vaskeriper, og litt dypere riper), samt for å få sletta ut lakken.. Jeg hater "appelsinhud" :) Slipte bilen med p2000 papir med en såpeblanding på sprayflaske som smøring. Deretter kjørte jeg på med et kraftig compound, på ullpute. Det blir litt spor igjen av dette, så for å fjerne de merkene, valgte jeg en medium polish som avslutter som en finishing, på en polerings-pute. Ble veldig frista til å prøve, men tror ikke det er noe jeg tørr og jage på med selv. Har litt peil på polering, men ikke på dette planet. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Hva slags poleringsprodukter bruker du da? Profesjonelle produkter, eller hobby produkter? Stikk innom http://www.detailersclub.no hvis du interesserer deg for slikt :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hva slags poleringsprodukter bruker du da?Profesjonelle produkter, eller hobby produkter? Stikk innom http://www.detailersclub.no hvis du interesserer deg for slikt :) Bruker egentlig bare Autoglym, får det nesten gratis igjennom jobben. Og maskin. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Profesjonelle serien til Autoglym, eller forbrukerserien? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Nå spør du vanskelig hehe, er de produktene men får kjøpt i alle butikker som selger det. Har også prøvd meg litt på en slags boks de selger med en wox til 800 kroner boksen. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Aha, da er det "hobbyprodukter". Får ikke akkurat utført noen sliping med dem. Jeg bruker nesten bare Menzerna, elsker det! Autoglym HD voksen skal ikke være så aller verst. Men den er visst altfor fet, og tiltrekker seg støv veldig lett, etter det jeg har hørt iallefall :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg